برگزاری کارگاه آشنایی با روش های تدریس و مدیریت کلاسی در میاندوآب

کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با روش های تدریس و مدیریت کلاسی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در شهرستان میاندوآب برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۱۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با روش های تدریس و مدیریت کلاسی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی و بهبود فرآیند یاددهی - یادگیری و توانمند سازی معلمان در امر تدریس و کلاس داری، در دو نوبت صبح و عصر برای معلمان حق التدریس تازه جذب شده در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش میاندوآب برگزار شد.


سلیمانپور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب، در این کارگاه با تاکید بر جایگاه مدارس ابتدایی در نظام آموزشی و لزوم ایجاد نگرش مثبت در جامعه نسبت به شان معلمان ابتدایی، خاطرنشان کرد: آموزگاران طلایه داران بوستان علم و کلید داران خزانه دانش اند.


وی با اشاره به الگو و اسوه بودن معلمان ابتدایی و نقش تربیتی و تعلیمی این قشر فرهیخته، بر ضرورت آراستگی معلمان به فضایل اخلاقی و ارزش های انسانی تاکید کرد.


وی به بیان کلیاتی از ارزشیابی کیفی - توصیفی و اهمیت و چرایی اجرای این طرح در نظام آموزشی پرداخته و افزودند: معلم با سلاح علم و اندیشه تسهیل گر امر آموزش بوده و با طرح چالش های فکری به تحریک حس کنجکاوی و کاوشگری دانش آموزان دست یازیده و آنان را به سوی گستره بی کران دانش رهنمون می سازد.


وی معلمان حق التدریس را دارای مدارک و مدارج علمی و دانشگاهی و تخصصی دانسته و خواستار تحکیم و تکمیل آن با مولفه دیگری به نام تجربه شد.


وی با اشاره به این نکته که تجربه بزرگ ترین معلم انسان هاست گفت: تجربه و تخصص دو بال تعالی معلمان است.


جودت کارشناس گروه های آموزشی شهرستان میاندوآب در مورد نظریات یادگیری و کاربرد آن در فرآیند تدریس اشاراتی داشته و در خصوص کارکردهای نظام آموزشی و مدارس از جمله ایجاد انسجام اجتماعی و همنوایی اجتماعی مطالبی ارائه نمود.


در ادامه جلسه نصیری کارشناس مسئول آموزش ابتدایی شهرستان میاندوآب به روال کارگاهی و به صورت تخصصی در مورد روشهای تدریس و مدیریت کلاسی درس و نیز مسایل و مشکلات معلمان جدیدالورود مطالبی ایراد نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار