معلمی بازنشسته که منزل خود را تبدیل به موزه مردم‌شناسی کرد

آباده (پانا) - مهوش معمارزاده، معلم بازنشسته و فعال اجتماعی است که عشق به دانش‌آموزانش، نام او را در آباده، ماندگار کرده و برای حفظ فرهنگ و رسوم مردم آباده، گوشه‌ای از منزل خود را تبدیل به موزه مردم‌شناسی کرده است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمی بازنشسته که منزل خود را تبدیل به موزه مردم‌شناسی کرد

۱۲ تا 18 اردیبهشت‌ همزمان با ایام شهادت استاد مرتضی مطهری در تقویم رسمی ایران به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. به همین مناسبت خبرنگار پانا به دیدار مهوش معمارزاده؛ معلم فرهیخته بازنشسته رفت. این دیدار به همراه یکی از دانش‌آموخته‌های ایشان به نام مهرداد شهریاری که کلاس اول و دوم دبستان را در محضر خانم معمارزاده کسب علم کره بود، انجام شد.

مهوش معمارزاده در گفت‌وگو با پانا گفت: «به سرزمینم عشق می‌ورزم و تمام دانش‌آموزان را فرزند خود می‌دانم. من دارای هزار فرزند هستم که به همه آن‌ها عشق می‌ورزم و یکی از علت‌هایی که من را در آباده پایبند کرده، همین دانش‌آموزانم هستند؛ چون من الفبای عشق به آن‌ها آموخته‌ام.»

معمارزاده با بیان اینکه سالیان زیادی را در آموزش‌وپرورش خدمت کرده‌ام و در این مدت در پایه‌های اول، دوم، سوم و چهارم ابتدایی آموزگار بوده‌ام، اظهار کرد: «همچنین ۱۳ سال در کانون بازنشستگان کشوری کار کردم و ۵ سال در شورای راهنمایی و رانندگی مشغول بودم که در مجموع ۴۸ سال در شهر آباده خدمت کرده‌ام.»

این معلم بازنشسته افزود :«بعد از خدمتم، یکی از فعالان اجتماعی بودم که به همه ارگان‌ها کمک می‌کردم. بعد از بازنشستگی ۵۰ تقدیرنامه از تمامی ارگان‌ها دریافت کرده‌ام.»

معمارزاده ادامه داد: «برای حفظ آداب و رسوم و سنت‌ها، منزل خود را به موزه مردم‌شناسی تبدیل کردم. زیرا به فرهنگ ریشه‌دار دیارم عشق می‌ورزم.»

وی افزود «در سال 83 با وسایل قدیمی خود و وسایلی که دوستانم به من هدیه دادند، اقدام به ساخت این موزه کردم. در این موزه، تمام وسایل را که در قدیم در منازل استفاده می‌شده را می‌توان دید.»

مهوش معمارزاده، فرزند زنده‌یادان بی‌بی‌کشور معمارزاده و حاج حسن‌خان معمارزاده و همسر شادروان عبداله رضانیا است. وی دارای 2 فرزند به نام‌های مهنوش و کیانوش رضانیا است.

دانش‌آموز خبرنگار: هیام نعمت‌اللهی

حجم فایل ویدیویی : ۲۵.۱۳M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۴:۵۸ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار