جلسه تخصصی معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور در تبریز برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دوره ابتدایی به لحاظ گستردگی بعنوان شاخص مطرح است

تبریز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه تخصصی معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور دوره ابتدایی را از لحاظ گستردگی و حساس بودن شاخصی برای دوره های بعدی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دوره ابتدایی به لحاظ گستردگی بعنوان شاخص مطرح است

جعفر پاشایی در جلسه معاونین آموزش ابتدایی استان های سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز کار دلی را گره گشای کارها عنوان کرد و افزود: با وجود تمام کمبود ها،تلاش شبانه روزی،برنامه ریزی و هماهنگی این مسیر سهل تر خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی دوره ابتدایی را بسیار گسترده دانست و تاکید کرد: بی شک آیندگان قضاوت آموزش و پرورش را از این دوره مرور می کنند و بعنوان شاخص برای دوره های قبل و بعد محسوب می شود.

وی آمار دانش آموزی استان را 715هزار نوآموز و پیش دبستانی در ۵۲۰۰مدرسه فیزیکی زیر نظر ۴۶هزار فرهنگی بیان کرد و گفت: پوشش تحصیلی بعنوان شاخص ارزیابی جهانی در این استان نزدیک ۱۰۰بوده است.

پاشایی خاطرنشان شد: 164 روستا با 2،1 و3 دانش آموز داشتیم که در تمامی این ها معلم در نظر گرفته شد و باعث ایجاد این پوشش تحصیلی 100 درصدی در راستای عدالت آموزشی بود.

وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در این دوره بیشتر نمود پیدا می کند، یادآور شد: نیکان آینده مدرسه ای است که توسط انجمن خیریه حکمت برای دانش آموزان بی بضاعت در دوره پیش دبستانی با این هدف تاسیس شده است.

این مقام مسئول، رضایت مندی و افزایش انگیزه تحصیل در دانش آموزان را مهم برشمرد و رویکرد مهم آموزش و پرورش استان عنوان کرده و با اشاره به کارهای ابتکاری استان، ادامه داد:۱۲۰۰مدرسه زیر ۱۵دانش آموز داشتیم و این مدارس را به کتابخانه کلاسی و تجهیزات ورزشی مجهز کردیم و مستقیم به مدیر مدرسه تحویل داده شد.

وی به اولین پژوهشسرای روستایی در استان اشاره داشته و توضیح داد: در این پژوهشسرای دانش آموزی همه چیز به صورت طبیعی شبیه سازی شده و نشان می دهد می شود از هیچ چیز همه چیز می توان ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار