کارگاه آموزشی داوران جشنواره جابربن حیان

حقایی: عدالت در رفتار، نحوه پرسش، هدایت بحث و بهبود ارتباط مورد توجه داوران جشنواره جابربن حیان باشد

تبریز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر نمایش عدالت در رفتار، نحوه پرسش، هدایت بحث و بهبود ارتباط داوران با دانش آموزان در مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۴۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حقایی: عدالت در رفتار، نحوه پرسش، هدایت بحث و بهبود ارتباط مورد توجه داوران جشنواره جابربن حیان باشد

فریده حقایی در کارگاه آموزشی جشنواره جابربن حیان در محل سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: جشنواره ها فعالیت های ارزشمندی هستند که نشان از پویائی، شادابی و خلاقیت دانش آموزان بوده و با عث تضمین یادگیری هستند.

وی با بیان این که این قبیل جشنواره ها نباید رویکرد رقابت جویی داشته باشند واین امر با تربیت قرآنی ما هم سازگار نیست، تصریح کرد: این جشنواره ها باعث می شوند تا معلمان روش تدریس های مبتنی بر حفظیات را جایگزین انتقال دانش نمایند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: جشنواره ها در کنار مواردی چون درس پژوهی و اقدام پژوهی باعث ارتقاء کیفیت آموزشی می شوند.

حقایی افزود: در راستای اجرای جشنواره جابربن حیان پس از گذراندن مراحل مختلف ، امسال افتخار میزبانی مرحله کشوری را داریم لذا در کنار برنامه های اجرایی تصمیمی گرفتیم کارگاه آموزشی داوران را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: یک داور خوب می داند که نمایشگاه علمی، تجربه ای مهم و به یاد ماندنی در زندگی تمام شرکت گنندگان اعم از منتخبین یا غیر منتخبین است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: این را به یاد داشته باشید که این دانش آموزان در طول زندگی خود با فرد داور متخصص روبرو نشده اند و این که مورد پرسش و قضاوت قرار گیرند حتما استرس خواهند داشت.

حقایی ادامه داد: لذا از شما می خواهم تا فضایی فراهم آورید تا دانش آموزان با احساس آرامش از طرح های خود دفاع کنند و با خوب گوش دادن به توضیحات آنان، عدالت را در رفتار به نمایش بگذارید.

وی در خصوص نحوه پرسش داوران از دانش آموزان بیان کرد: سوالاتی را از دانش آموزان بپرسید که قادر به پاسخگویی است و اگر پروژه در حوزه تخصصی شما است هرگز توضیح بیشتری ارایه ندهید بلکه دانش آموز را به پاسخ درست هدایت کنید و بیشترین سهم گفت و گو را به دانش آموز دهید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: برای اتباط بیشتر با دانش آموزان ارتباط چشمی با آن ها ایجاد کنید و با تایید حرفهایشان با تکان دادن سر آن ها را تشویق کنید و به گونه ای صحبت کنید که صحبت شما نشانه علاقه و کنجکاوی شما به پروژه و نه برای تدریس باشد.

مرحله کشوری هفتمین جشنواره جابربن حیان مردادماه امسال به میزبانی تبریز برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار