فرماندار اردبیل :

جشنواره رضوی فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از سلوک حسنه اهل بیت(ع) است

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت برای بهره‌مندی از سلوک حسنه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) است که نیاز است در ارتباط با مطالعه عمیق و اندیشمندانه در بین خانواده‌ها گام برداشت.

کد مطلب: ۸۴۰۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره رضوی فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از سلوک حسنه اهل بیت(ع) است

جواد زنجانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های اردبیل اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت برای بهره‌مندی از سلوک حسنه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع ( است که نیاز است در ارتباط با مطالعه عمیق و اندیشمندانه در بین خانواده‌ها گام برداشت .

وی با اشاره به این که ترویج این امر مقدس در جامعه با تداوم برگزاری جشنواره رضوی فراهم آمده است بیان کرد: اهمیت به مسئله کتابخوانی و توجه به سلایق مردم در این زمینه می تواند دستاوردهای بسیار مناسبی را به دنبال داشته باشد که به همین منظور مطالعه عمیق در بین خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است .

فرماندار اردبیل گفت: بستر مطالعه و کتابخوانی باید به گونه‌ای فراهم شود تا سودمندترین خروجی را در این حوزه شاهد باشیم و البته نیاز است در انتخاب نام و عنوان کتابخانه‌ها در هر منطقه نیز به شکل مناسب عمل شود و فعالیت 13 کتابخانه نهادی و 8 کتابخانه مشارکتی نشان دهنده اهمیت به این مسئله است .

زنجانی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که در قالب جشنواره فراگیر امام رضا(ع) در ابعاد فرهنگی و هنری همه ساله جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی را فراهم می‌آورد تا عموم مردم با زندگی امام رضا(ع) و راه و روش آن امام معصوم بیشتر و بهتر آشنا شوند .

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد که این مسئله در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی است که باید مورد توجه واقع شود .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه کتابخوانی در استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته طرح یاوران مطالعه در اردبیل برگزار می‌‌شود که در این زمینه نهادها و سازمان‌های مربوطه تعاملات همه‌جانبه‌ای دارند .

رباب عزیزخانی بیان کرد : کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان نیازمند تجهیز هستند و در این راستا 14 درصد اعضای ما را در کتابخانه‌های عمومی کودکان تشکیل می‌دهند که نیاز است در افزایش این آمار برنامه‌های مناسبی تدوین شود تا خروجی‌های مطلوب را به دست آوریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار