جشنواره رضوی فراگیرترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از سیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مردادماه سال جاری به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۳۰۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در نشست اتاق فکر جشنواره رضوی، اظهار کرد: صدا و سمای مرکز ایلام در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی، همواره تعامل بسیار سازنده‌ای با مجموعه‌ها و دستگاهی فرهنگی داشته که این نوع تعامل زبانزد است.

وی، بابیان اینکه آشنایی با سیره و روش ائمه اطهار (ع) به‌عنوان اسوه، الگو و رهبران دینی یک ضرورت است، ابراز کرد: سیره ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای زندگی انسان‌ها هستند یکی از مهم‌ترین کارهای امام رضا (ع) معرفی جایگاه امامت و ولایت بوده است که باید تلاش داشته باشیم، سیره امام رضا (ع)، به بهترین نحو ممکن برای نسل جوان و نوجوان ارائه شود.

چراغی پور، با اشاره به اینکه فلسفه این جشنواره آشنایی اقشار مختلف جامعه با سیره اهل‌بیت (ع) است، گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نهایت تلاش و سعی خود را برای برگزاری باشکوه این جشنواره خواهد داشت و در سراسر استان فعالیت‌هایی ویژه‌ای هم‌زمان با ایام دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت باسعادت امام رضا (ع) در مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، خاطرنشان کرد: اساس کار امام رضا (ع) در عصر امامت آن حضرت، فرهنگی و تبلیغی بوده است لذا باید با بهره‌گیری از سیره آن حضرت، در راستای آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان بافرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) تلاش کنیم.

عمران خودآموز، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست، اظهار کرد: این جشنواره یکی از فراگیرترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور است که به‌صورت بین‌المللی در قالب رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: استان ایلام، یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در راستای برگزاری این جشنواره‌ها بوده است و محصول کار جشنواره در سال گذشته در قالب کتاب سفرنامه و خاطره‌نویسی تحت عنوان آفتاب شرق به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: هدف اصلی اتاق فکر جشنواره، افزایش سطح مخاطبان در کشور، ترویج فرهنگ رضوی در جامعه و ایجاد زمینه و بستر لازم برای مشارکت اقشار مختلف برای حضور و ارسال اثر در جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی است که خوشبختانه ایده‌ها و طرح‌های خوبی در این زمینه ارائه‌شده است.

گفتنی است، آیین اختتامیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، 9 مرداد سال جاری در مرکز این استان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار