مشارکت ۱۷ استان در جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی تاکنون

نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، گفت: برگزاری جشنواره‌های رضوی بسترساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار (ع) به‌عنوان الگویی برتر در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه در بین نسل جوان است.

کد مطلب: ۶۳۰۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، منصور محبی، نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، در نشست اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در این استان اظهار کرد: تعداد 4 هزار نسخه فراخوان و پوستر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی چاپ و طراحی و در سراسر کشور توزیع‌شده است،

وی، افزود: همچنین پوستر و فراخوان این جشنواره به زبان عربی برای توزیع در کشور عراق و در بین زوار عراقی حرم مطهر رضوی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند چاپ و توزیع‌شده که شاهد استقبال خوبی از این فعالیت در مرز مهران بوده‌ایم.

محبی، با اشاره به برگزاری نشست‌های شورای سیاست‌گذاری و اتاق فکر جشنواره در اداره کل، ابراز کرد: انجام تبلیغات وسیع در فضای مجازی، ساخت تیزر تبلیغاتی جشنواره به‌منظور پخش از سیمای مرکز ایلام، توزیع مجدد 500 نسخه فراخوان در سطح استان از فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره است .

نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، با اشاره به ارسال 50 اثر تاکنون از 17 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان ایلام، اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی که به‌صورت فرامرزی برگزاری می‌شود، برنامه شب‌شعرهای رضوی در استان ایلام در سطح سه شهرستان دره شهر، دهلران و ایلام برگزار می‌شود .

محبی، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی با حضور اهل شعر و ادب استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری سه محفل شعر در تیرماه 96 و توزیع فراخوان و پوستر این برنامه و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه در راستای جمع‌آوری آثار شاعران آیینی استان بوده است.

وی، بابیان اینکه آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 20 تیرماه سال جاری است، گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 9 مرداد در مرکز این استان برگزار می‌شود .

محبی، خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو گروه سنی زیر 17 سال و بالای 17 سال به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود که محوریت آثار ارسالی سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، سفر به قم زیارت حضرت معصومه (س)، سفر به شیراز و زیارت حضرت شاه‌چراغ و زیارت امامزادگان باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار