معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: تراز و آینده جامعه بستگی به دیدگاه معلم دارد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش سپاس معلم قرچک گفت که وزارت آموزش‌ و پرورش تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد بست تا مشکلات مالی فرهنگیان را رفع کند و اقدامات اولیه آن انجام‌ شده است.

کد مطلب: ۸۲۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: تراز و آینده جامعه بستگی به دیدگاه معلم دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی ظهر امروز در همایش تجلیل و تکریم از معلمان شهرستان‌های استان تهران که در سالن همایش سامان برگزار شد اظهار کرد: شهید مطهری، معلمی انقلابی، پژوهشگر و محقق بود که در عرصه‌های فرهنگی فعالیت‌های گسترده‌ای داشت.

وی افزود: نقش معلمان و جایگاه آنها در کشور و جامعه بر کسی پوشیده نیست و همه باید برای ارتقای نقش معلم در جامعه اهتمام داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم امانت‌دار بوده و انسان امانت او است که سعی دارد امانت را به خوبی به مقصد برساند و تحویل جامعه دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: هفته معلم هفته افتخار و نقش‌آفرینی فرهنگیان در کشور است و همه صاحب‌نظران تعلیم و تربیت می‌گویند مدرسه آیینه تمام‌نمایه جامعه است.

کاظمی با بیان اینکه تراز و آینده جامعه بستگی به دیدگاه معلم دارد، تاکید کرد: معلمان کشور به‌ عنوان قلب تپنده جامعه هستند و اگر معلمان جامعه با شور و نشاط وارد مدارس و سر کلاس‌ها شوند جامعه بانشاط خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر معلمان نسبت به تربیت دانش‌آموزان در کلاس‌ها کوتاهی کند جامعه بی‌ثبات می‌شود اما معلمان کشور با تمام وجود در راستای اقتدار نظام در حوزه علم و دانش تلاش می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: آموزش‌ و پرورش در کشور با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کند اما با وجود این مشکلات هر روز برای رشد و پیشرفت جامعه گام برمی‌دارد.

کاظمی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش تنها با کمک و مساعدت مسؤولان کشوری نمی‌تواند کارساز باشد، بلکه همه روسای ادارات و نهاد‌ها باید برای کمک به جامعه بزرگ آموزش‌ و پرورش وارد میدان شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد بست تا مشکلات مالی فرهنگیان را رفع کند و اقدامات اولیه آن انجام‌ شده است.

گفتنی است در این مراسم از دو خانواده معظم شهید و 14 معلم نمونه شهرستانی و استانی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار