معاون پرورشی آموزش و پرورش: فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان با شعار حمایت از کالای ایرانی آغاز خواهد شد

کاظمی: توسعه توانمندی دانش‌آموزان در حوزه فناوری‌های نرم از اولویت‌های فعالیت‌های تابستانی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از شکل گیری شورای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری حمایت از کالای ایرانی به دستور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت فعالیت‌های تابستانی سال ۹۷ با شعار حمایت از کالای ایرانی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۴۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان  با شعار حمایت از کالای ایرانی آغاز خواهد شد

علیرضا کاظمی صبح امروز در اولین جلسه کمسیون فعالیت‌های تابستانی معاونت پرورشی و فرهنگی در سال ۹۷ گفت: شواهد نشان می‌دهد نظام آموزش و پرورش ما یک نظام آموزش‌محور است که فرصت پرداختن به فعالیت‌های فوق برنامه را برای دانش‌آموزان فراهم نمی‌کند. متاسفانه در فصل تابستان نیز بسیاری از خانواده‌ها همچنان دغدغه آموزش فرزندانشان را دارند که این مساله استرس‌ها و آسیب‌های متنوعی را به دانش‌آموزان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: تابستان و فعالیت‌های تابستانی بهترین فرصت برای تحقق راهبرد‌ها و اولویت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و حوزه تربیت بدنی است. معاونت پرورشی تابستان را یک فرصت خاص برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و توسعه فعالیت‌های اردویی برای بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان می‌داند.

کاظمی تمرکز بر فعالیت‌های گروهی اخلاق‌محور، توسعه مهارت‌های اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و امید در بین دانش‌آموزان را از دیگر اولویت‌های معاونت پرورشی برای فعالیت‌های تابستانی برشمرد و گفت: تابستان یک فضای زمانی دلچسب برای همه دانش‌آموزان است که بتوانند استعدادهای درونی خود را به منصه ظهور برسانند.

او با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی فعالیت‌های تابستانی سال ۹۷ را با شعار حمایت از کالای ایرانی آغاز خواهد کرد، گفت: شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حمایت از کالای ایرانی به دستور وزیر آموزش و پرورش شکل گرفته است و در دوکارگروه فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی با مسئولیت معاونت پرورشی و کارگروه توسعه مصرف و حمایت از کالای ایرانی با محوریت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در حال فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: منشور حمایت از کالای ایرانی نیز با ۱۳ راهبرد کلی و بیش از ۶۳ راهکار اجرایی به صورت پیشنهادی برای سال تحصیلی آینده آماده شده است.

کاظمی بر تاکید بر اهمیت توجه به فناوری‌های نرم فرهنگی در اوقات فراغت افزود: این رویکرد می‌تواند به ارتقای هویت ملی و دینی دانش‌آموزان کمک کند و آورده‌های متعددی در فضای پیچیده فرهنگی امروز برای دانش‌آموزان داشته باشد. توسعه توانمندی دانش‌آموزان در حوزه فناوری‌های نرم یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های معاونت پرورشی در فعالیت‌های تابستانی سال ۹۷ است.

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و دیگر دستگاه‌ها مانند وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی برای بهره‌برداری از آنها در فعالیت‌های تابستانی تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از آسیب‌های برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان بی توجی به مناطق محروم و روستاهای دور افتاده است تصریح کرد: پایگاه‌های اوقات فراغت روستاها و مناطق دورافتاده باید مبتنی بر نیازها و حمایت مالی از آنها فعال شود.

وی کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تابستانی را مهمترین اولویت معاونت پرورشی دانست و گفت: بسیاری از استعداد‌ها در همین فاصله زمانی تابستان تا شروع سال جدید تحصیلی می‌تواند در مسیر شکوفایی قرار گیرد.

کاظمی در پایان صحبت‌های خود بر لزوم آسیب‌شناسی نسبت به فعالیت‌های گذشته تاکید کرد و گفت: مهمترین نکته‌ای که می‌تواند ما را در یک مسیر درست قرار دهد، برنامه‌ریزی بر مبنای نیاز دانش‌آموزان است. شاید یکی از دلایلی که نتوانسته‌ایم به اهداف مورد نظر در حوزه اوقات فراغت برسیم این است که برنامه ریزی ما بر خلاف نیاز دانش‌آموزان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار