رحیمی در مراسم افتتاح بیمارستان قائم خبر داد:

تفویض اختیارات دولت به استاندار گیلان برای حمایت از صنعت چای

‌ خبرگزاری پانا: معاون اول رییس جمهور از تفویض اختیارات دولت به استاندار گیلان برای توسعه صنعت چای و برنج خبر داد و گفت: گیلان منشا توسعه بسیاری از نیازهای کشور است و دولت مصمم است کشاورزان و چایکاران این منطقه را حمایت کند.

کد مطلب: ۷۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا رحیمی عصر امروز ( سه شنبه) در جریان سفر به استان گیلان ، در مراسم افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی قائم رشت ، این بیمارستان را یکی از بهترین و مدرن ترین بیمارستانهای شمال کشور برشمرد و گفت : ساخت این بیمارستان حاصل تلاش دلسوزان و زحمت کشان این استان است .

وی با بیان اینکه جایگاه ایران در بسیاری از زمینه ها ممتاز است، گفت : وقتی به برخی آمار و ارقام در حوزه های مختلف نگاه می کنیم ، پیشرفتها باورنکردنی و موجب شعف و شادمانی است .

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی آمار و ارقام مربوط به حوزه بهداشت و درمان ،خاطر نشان کرد : تعداد تخت های بیمارستانی از 85 هزار به 100 هزار ارتقاء یافته و مقام علوم پزشکی ایران که در گذشته در جایگاه 51 بود هم اکنون به رتبه 18 یعنی ارتقاء 33 پله ای رسیده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه استان گیلان از ظرفیتهای فراوانی برخوردار است، خاطر نشان کرد :‌گیلان به تنهایی می تواند بخش عمده ای از نیازهای کشور را تامین کند و داشتن دانشمندان ، علما و مردمان بزرگوار از دیگر مزیت های این استان زیبا است.

وی با تاکید برلزوم توسعه شیلات و پرورش آبزیان که یکی از ظرفیتهای مهم و تاثیر گذار استان گیلان است، گفت : از مسئولین استان می خواهیم در جهت احیاء ابریشم و معرفی چای مرغوب گیلان تلاش کنند .

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به روز بیستم فروردین ماه که روز ملی انرژی هسته ای است، تصریح کرد: ‌سالهاست که دشمنان ما را به بهانه دستیابی به دانش هسته ای تحریم کرده اند اما این بهانه ای بیش نیست و نگرانی آنها تنها به دلیل توسعه در فکر و دانش ایرانیان و دستاوردها و پیشرفت های بزرگ علمی است .

معاون اول رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از دست اندرکاران و تلاشگران حوزه بهداشت و درمان و همه کسانی که در ساخت بیمارستان قائم نقشی ایفا کرده اند، قدردانی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار