طرح همگام با قرآن در مدارس دوره اول متوسطه اجرا می شود

رئیس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس دوره اول متوسطه با هدف تقویت انس با قرآن کریم خبر داد .

کد مطلب: ۶۸۰۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، یحیی دریکوندی، ارتقاء توانایی درک مفاهیم قرآنی، بهره گیری از آیات قرآن کریم در زندگی و گفت و گوهای روزانه ،تقویت روان خوانی قرآن کریم ودرگیر کردن دبیران در آموزش و توسعه فرهنگ قرآن در مدارس را ازديگراهداف اين طرح بيان كرد .

وي افزود ،به وجود 754 آموزشگاه دوره اول متوسطه در استان اشاره کردو افزود : 72هزارو 802 دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند .

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی برمهجوریت زدایی از قرآن اشاره کردو ادامه داد : يكی از رويدادهای جدی آموزش و پرورش رويكرد قرآنی است و بر همین اساس در دوره اول متوسطه طرح همگام با قرآن به طور جدی اجرا می‌شود و علاوه بر ساعات رسمی تدريس كتاب قرآن، دانش‌آموزان در تمامی ساعات درسی 3دقیقه اول کلاس را به قرائت یک آیه از قرآن همراه با ترجمه آن اختصاص می دهند .

دریکوندی به تهیه لوح های قرآن برای کلیه کلاسها اشاره کردو افزود : درابتدای شروع فعالیت هر کلاس یک صفحه از لوح هاهمراه با ترجمه آن خوانده می شود .

وی اصول حاکم بر طرح همگام با قرآن را توجه و بهره گیری از شیوه های متنوع ، روش های مناسب و جذاب ، توجه به محوریت دانش آموزان و مدیریت و رهبری معلم ، مشارکت خانواده ها و اولیای مدرسه در فرآیند اجرا ، تاکید بر تشویق و امید آفرینی ، توجه به تفاوتهای فردی و پرهیز از ایجاد فضای کسالت آور و خسته کننده و ایجاد فضایی شاد و منعطف عنوان کردو ادامه داد : هدف اصلی این طرح ،خواندن آیات منتخب که از مصحف 10 جزیی هر پایه انتخاب شده است ، می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار