مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل خبرداد:

برخورداری ۹۳۴ روستای استان اردبیل از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: در حال ‌حاضر ۹۳۴ روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

کد مطلب: ۶۵۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهروز رزمی در حال ‌حاضر ۹۳۴ روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و تا پایان سال آینده ۵۰۰ روستای دیگر از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند .

وی از راه‌اندازی واحد شتاب‌دهنده جاویدان با هدف اشتغالزایی در حوزه ICT خبر داد و گفت: ۱۴ شرکت دانش‌بنیان نیز در حوزه ICT در استان اردبیل راه‌اندازی شده است که این امر نقش به سزایی در اشتغال این حوزه داشته است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اجرای طرح تکاپو و قرار گرفتن استان اردبیل در لیست این طرح در کشور خبر داد و افزود: طرح تکاپو با توسعه کسب و کار اشتغال انجام می‌شود که این امر می‌تواند برای استان بسیار مفید باشد .

رزمی گفت: در قالب طرح تکاپو ۲۴ تفاهم نامه توسط شرکتهای ملی و استانی با استانداری اردبیل امضا شده است که در این زمینه ۵۵ پروژه با هزینه ۱۲۳ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که پیش‌بینی شده در مدت سه سال در حوزه طرح تکاپو در استان اردبیل برای چهار هزار نفر اشتغال ایجاد شود .

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هزینه شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود در این زمینه ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: در حال‌حاضر ۲۲ شهر استان اردبیل تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم و ۷ شهرستان تحت پوشش تلفن همراه نسل چهارم هستند و تا پایان امسال تمام شهرهای استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار