معاون آموزش آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش:

جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی برای شناسایی استعدادهای برتر است

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش در اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: این جشنواره فرصتی برای شناسایی استعدادهای برتر است و در این مسابقات تنها استعدادهای درخشان علمی و نظري اهمیت ندارد بلکه ایجاد خلاقیت، نوآوری و خلق ایده‌های جدید مورد تاکید است.

کد مطلب: ۶۴۳۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علي زرافشان در اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد اظهاركرد: حضور بیش از 725 هزار نفر رشته در جشنواره نوجوان خوارزمی استان خراسان رضوی نشان از مشارکت عظیم دانش آموزان به موضوع آموزش با کیفیت دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش با اشاره به این که حدود سه سال است که جشنواره نوجوان خوارزمی درسطح کشور برای دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار می‌شود، افزود: دانش آموزان ابتدایی و دوره دوم متوسطه دارای جشنواره های جابربن حیان و خوارزمی هستند.

وی با بیان این که بیش از سه میلیون دانش آموز کشور مرداد ماه جاری در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: در مطالعات علمی 18 روش متفاوت برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر وجود دارد که مدارس استعدادهای درخشان و برگزاری جشنواره و مسابقات یکی از روش هاي شناساي و هدايت استعداد‌هاي برتر است.

زرافشان با اعلام این که جشنواره یعنی ایجاد فرصت شناسایی استعدادها، ادامه داد: در این مسابقات تنها استعدادهای درخشان علمی و نظري اهمیت ندارد بلکه ایجاد خلاقیت، نوآوری و خلق ایده‌های جدید مورد تاکید است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان‌کرد: سال گذشته در شورای آموزش و پرورش کشورآیین نامه استعدادهای برتر به تصویب رسید و تنوع استعدادهای دانش آموزان شناسایی شد. استعدادهای علمی، عملی، مهارتی، هنری، پژوهشی و ورزشی از جمله استعدادهای شناخته شده است که هر دانش آموز می تواند تعدادی از آن ها را دارا باشد.

زرافشان اذعان کرد: با برگزاری جشنواره ها قصد داریم دانش آموزان پژوهشگر در درون مدارس تربیت کنیم تا درآینده شتاب دهنده توسعه علمی کشور باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار