معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل:

علاقه، استعداد و نیاز جامعه سه رکن موفقیت در انتخاب رشته است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: برای اینکه دانش آموزان در انتخاب رشته خود موفق باشند بایستی به سه رکن علاقه، استعداد و نیاز جامعه توجه داشته باشند.

کد مطلب: ۸۲۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
علاقه، استعداد و نیاز جامعه سه رکن موفقیت در انتخاب رشته است

علی ورودی در اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی که در سالن آمفی تئاتر آموزشگاه سما برگزار شد،با اشاره به تحقیق سازمان ملی جوانان در خصوص میزان علاقه دانشجویان به رشته های انتخابی خود، اظهار داشت: 28.80 درصد از دانشجویان به رشته های انتخابی خود علاقه ای ندارند و از روی اجبار به تحصیل ادامه می دهند.

وی علت علاقمند نبودن دانشجویان به رشته های تحصیلی خود را عدم راهنمایی در ست انتخاب رشته در دوره اول متوسطه و نیز احساسی عمل کردن خود دانشجویان عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان همچنین با اشاره به هرم شغلی موجود در ایران خاطر نشان ساخت: تنها 25 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه موفق شده اند در ادارات و سازمان های دولتی استخدام شوند و این در حالی است که 75 درصد از کسانی که دارای مدرک پایین تر از لیسانس هسند ولی مجهز به یک حرفه خاص می باشند، مشغول بکار هستند.

ورودی اذعان داشت: در سال 97 یک میلیون داوطلب کنکور سراسری داریم، که از این تعداد 680 هزار نفر در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده اند و این شامل 70 درصد داوطلبین می باشد.

وی با بیان اینکه شانس قبولی در کشور و در تمامی رشته های 26 درصد می باشد و این میزان در استان اردبیل 25 درصد است، تصریح کرد: با این تفسیر هر سال حدود 75 درصد در رشته علوم تجربی پشت کنکوری داریم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: 6 هزار و 200 نفر که معادل یک درصد از داوطلبین می باشد، موفق می شوند در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی قبول شوند و در کل تنها 15 هزار نفر از داوطلبین در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی قبول می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار