مدیر کل آموزش و پرورش فارس :

یک هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان فارس در طرح شهاب حضور دارند

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: سعادت و تعالی هر انسانی در گرو تعلیم و تربیت است و بزرگترین خدمت معلمان به دانش آموزان ، کشف و شکوفایی استعداد های آنها است.

کد مطلب: ۵۲۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید رضا آذری در آیین افتتاح طرح شهاب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس، اظهار داشت: سعادت هر انسانی به تربیت استعداد های نهفته او بستگی دارد و خانواده و جامعه ای موفق است که بتواند استعداد های افراد خود را درست شناسایی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: اینکه تربیت استعدادهای هر انسانی در مسیر درست قرار گیرد ،بالاترین نعمتی است که خدا به او داده

وی تعلیم و تربیت را اساسی ترین نیاز بشر دانست و تاکید کرد: خانواده و مدرسه ،اولین نهادهایی هستند که می توانند نسبت به شناخت و تربیت استعداد های دانش آموزان اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، خطاب به دانشجو دانشگاه فرهنگیان، ابراز داشت: باید با شروع فعالیت خود در کلاس درس ، نسبت به دانش آموزان و توانمندی ها آنها توجه ویژه داشته باشید و اینگونه است که هر کدام از شما می توانید در آینده این کشور موثر باشید .

آذری با انتقاد از طبقه بندی دانش آموزان در مدارس مختلف، اذعان داشت: باید دانش آموزان با توانایی های مختلف در کنار هم قرار گیرند ،و تنها بر اساس ظرفیت و توانایی های فردی به آنها خدمات آموزشی ارائه شود.

وی با بیان اینکه سرنوشت انسان ها را تعلیم و تربیت تعیین می کند ، نه قضا و قدر، بیان کرد: طرح شهاب تلاش می کند تا در یک فرایند یادگیری و ایجاد بستری مناسب ، استعدادهای نهفته دانش آموزان را شناسایی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: حضور نیروهای جوان در آموزش و پرورش ، موجب می شود تا خلاق ترین و با انگیزه ترین افراد جامعه معلم شوند و اینگونه است که کشور به سمت توسعه پایدار گام برمی دارد.

وی توسعه یافتگی را حاصل دانش و تغییر سبک زندگی عنوان کرد و یاد آور شد: آموزش و پرورش می تواند الگوها و سبک زندگی افراد را شکل دهد .

گفتنی است، در تابستان جاری ،علاوه بر مدیران ، معاونین اجرایی و تمامی آموزگاران مجری طرح در استان، 1000 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نیز در یک دوره 16 ساعته با این طرح آشنا خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار