مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سند تحول بنیادین باید در نظام درسی دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خواسته ما این است که اگر در نظام درسی ما سند تحول گنجانده شده، این موضوع در اولویت کاری باشد و برای تبیین آن از اساتید برجسته بهره گرفت شود و اگر نیست آن را به عنوان یک ضرورت در برنامه درسی بگنجانیم.

کد مطلب: ۸۵۸۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سند تحول بنیادین باید در نظام درسی دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد

علی عسکر نجفی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس ،در پردیس شهید باهنر این دانشگاه گفت: لازمه نجات کشور از معضلات کنونی ،توجه ویژه به معلمان است و یکی از ضروریات توجه به آموزش و پرورش نیز توجه به دانشگاه فرهنگیان است.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دانشگاه فرهنگیان، گفت: ایشان در این بازدید تاکید داشتند که دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است؛ و بر همین اساس برای نجات کشور باید به آموزش و پرورش و به تبع آن به دانشگاه فرهنگیان توجه شود .

وی در ادامه با اشاره به انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای ادامه تحصیل توسط نفر دوم کنکور رشته انسانی در سال جاری، این اقدام را عالی توصیف کرد و گفت: فرهنگ سازی خوبی انجام شده تا شان معلمی در جامعه ارتقاء یابد و این شغل به عنوان یک کار مهم و حرفه تاثیر گذار مورد توجه نخبگان قرار گیرد .

نجفی انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای ادامه تحصیل توسط نخبگان و دارندگان رتبه های بالای کنکور را یک رویداد خوش یمن برای آموزش و پرورش توصیف کرد و افزود: گرایش افراد توانمند و نخبگان به سمت آموزش و پرورش، موجب ایجاد بدنه ای قوی در آموزش و پرورش و حضورمعلمانی با توان و پر نشاط خواهد شد و در آینده ای نزدیک میوه شیرین این تغییر نگرش را خواهیم چید .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خطاب به دانشجو معلمان گفت: امید است شما نیز با افزایش توان و نمایش رفتار خوب و سازنده ، فرهنگ سازی لازم برای حضور بیشتر دانش آموزان نخبه و توانمند را در عرصه آموزش و پرورش فراهم کنید، تا آنها نیز راه معلمی را انتخاب کنند.

وی سند تحول بنیادین را پشتوانه عظیمی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت: این سند کار اساسی و علمی است که مورد تایید همه ارکان نظام است و چرخش های تحول آفرین در این سیند بیان می کند که مسیر ما تاکنون درست نبوده و باید نظام آموزشی وارداتی را به پشتوانه منابع ملی و بومی تغییر داده و راه آینده نظام آموزشی کشور را ترسیم کنیم.

نجفی تاکید کرد: سند تحول بنیادین باید به گفتمان عمومی تبدیل شود و همه آنرا به عنوان یک سند موثق و قابل اجرا بشناسند و به آن ایمان داشته و در اجرای آن بکوشند.

وی اساسی ترین رکن اجرای این سند را معلم عنوان کرد و خطاب به دانشجو معلمان گفت: خواسته ما این است که اگر در نظام درسی ما سند تحول گنجانده شده، این موضوع در اولویت کاری باشد و برای تبیین آن از اساتید برجسته بهره گرفت شود و اگر نیست آن را به عنوان یک ضرورت در برنامه درسی بگنجانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس آشنایی دانشجو معلمان را با سند تحول بنیادین و ساحت های ششگانه تربیتی آن مهم دانست و گفت: لازم است با تمام تلاش برای آشنایی ، تبیین و اجرای این سند کوشش کنید.

وی همچنین تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به عنوان دستگاه معین ، یار و یاور دانشگاه فرهنگیان باشد و لحظه ای از آن غفلت نکند و این یک اصل راهبردی برای من به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان است و به آن اعتقاد دارم.

نجفی امکانات دانشگاه فرهنگیان را نسبت به سایر دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ناچیز دانست و گفت: دانشگاهی که کار تربیت معلمان آینده را بر عهده دارد، باید از زیر ساخت های آموزشی و رفاهی و تجهیزات و نیروی انسانی مطلوبی برخوردار باشد و برای دستیابی به این مهم تلاش می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار