جهاددانشگاهی خراسان شمالی برگزار می کند

همایش ملی ˝رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت˝

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از برگزاری همایش ملی «رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت» در جهاددانشگاهی خراسان شمالی خبر داد.

کد مطلب: ۴۵۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، احسان عباسی، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بینش تخصصی نسبت به مفاهیم والای قرآنی، استفاده از مفاهیم والای قرآن درارتقاء سلامت جامعه، شناسایی و معرفی فعالان و نخبگان جامعه پزشکی در عرصه قرآن و زمینه‌سازی برای توسعه پژوهش‌های قرآن، عترت و سلامت درعرصه سلامت علوم پزشکی ذکر کرد.

وی افزود: زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه پزشکی در راستای فرهنگسازی انس با قرآن کریم، ایجاد انگیزه عمومی در بین دانشجویان و دانشگاهیان جهت تولید فکر و جنبش نرم‌افزاری مبتنی بر فرهنگ قرآنی و اسلامی، ایجاد انس و الفت دانشجویان دانشگاه‌ها با سوره‌های قرآن کریم و مفاهیم والای آن از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

عباسی محورهای فراخوان مقاله این همایش را روش‌شناسی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت، پیشگیری و درمان از منظر قرآن و سلامت‌، پژوهش‌های میان رشته‌ای در حوزه قرآن و سلامت روان (حوزه قرآن و سلامت جسم، حوزه قرآن و سلامت معنوی و حوزه قرآن و سلامت اجتماعی) ذکر کرد.

وی ادامه داد: فراخوان این همایش بهمن ماه سال جاری منتشر می‌شود و اختتامیه همایش همراه با معرفی مقالات برتر و چاپ آنها در کتاب مجموعه مقالات همایش، در اردیبهشت ماه سال 95 برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، برگزاری نشست تخصصی، كارگاه آموزشی، برپایی نمایشگاه و رونمایی كتاب را از برنامه‌های جنبی این همایش ملی دانست.

عباسی اظهار کرد: به نفرات برتر این همایش جوایز نقدی نفیس همراه با لوح سپاس و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد. وی گفت: همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم با همکاری جهاددانشگاهی خراسان شمالی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی و دانشگاه بجنورد و... برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار