مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

عملیاتی کردن رویکردهای نوین آموزش و پرورش همکاری همه دستگاه های اجرایی را می طلبد

گرگان (پانا) - ششمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن، رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی و احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل فرمانداری شهرستان ترکمن برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۵۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی کردن رویکردهای نوین آموزش و پرورش همکاری همه دستگاه های اجرایی را می طلبد

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم، و با توجه به ایام حج و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندار فقید شهرستان ترکمن (شهیده مرجان نازقلیچی) گفت: یکی از مسائل اصلی در کشور، توسعه کشور در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در توسعه هر کشور توسعه منابع انسانی است گفت: یکی از مراکز اصلی تولید منابع انسانی آموزش و پرورش است و لذا خواستار همگرایی و همراهی بخش های مختلف با این ارگان هستیم.

گوهری راد، تعداد دانش آموز بندرترکمن را 4.56 درصد استان، تعداد فضای آموزشی این شهرستان را 3.93 درصد کل فضاهای آموزشی استان و تعداد نیروی انسانی این شهرستان را 4.22 درصد کل نیروی انسانی استان ذکرکرد و گفت: این موضوع بیانگر کمبودهایی در بخش فضاهای آموزشی در این شهرستان است. وی سرانه فضای آموزشی در استان را 4.92 مترمربع و در بندرترکمن 4.48 مترمربع عنوان کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تعداد مدارس مختلط بندرترکمن را از میانگین استان کمتر ذکرکرد.

گوهری راد همچنین در خصوص نرخ پوشش تحصیلی بندر ترکمن گفت: نرخ پوشش تحصیلی شهرستان ترکمن در مقطع ابتدایی برابر استان است اما در متوسطه دوم به ویژه در بین دختران شاهد نرخ پایین پوشش تحصیلی هستیم. وی همچنین در مورد جذب دانش آموزان پایه اول ابتدایی گفت: جذب دانش آموزان پایه اول ابتدایی در استان 97.65 درصد و در شهرستان ترکمن 95 درصد است.

وی تراکم دانش آموزی استان در مدارس را 128.05 درصد عنوان کرد و گفت: تراکم دانش آموزی ما در شهرستان ترکمن 148، شهرستان بندرگز90.5 و در شهرستان گمیشان 123.22 درصد می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به بیان سیاست های اصلی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: از همه دستگاه های اجرایی می خواهیم که در جهت عملیاتی سازی رویکردهای نوین آموزش و پرورش نظیر: حذف آزمون در مدارس ابتدایی، ارتقای توانمندسازی دانش آموزان و ایجاد درآمد پایدار برای آموزش و پرورش در کنار ما باشند.

الیاس هیوه چی فرماندار بندرترکمن نیز در این جلسه در خصوص بازگشایی مدارس ‌تاکید کرد: همه ادارات مرتبط در جهت ایجاد فضای با نشاط برای دانش اموزان در این ایام تلاش کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار