معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران: توجه به اتاق‌های اندیشه‌ورزی از سیاست‌های اجرایی معاونت است

کریمی: امور فرهنگی هنری نیازمند رویکردهای نوین است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورشی شهر تهران سیاست اجرایی معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در سال تحصیلی آینده را توانمندسازی همراه با کاهش برنامه‌های زائد و توجه به اتاق‌های اندیشه‌ورزی و فکر دانست

کد مطلب: ۸۵۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و  پرورش تهران: توجه به اتاق‌های اندیشه‌ورزی از سیاست‌های اجرایی معاونت است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، گردهمایی کارشناس مسئولان فرهنگی هنری و اجتماعی مناطق با حضور نمایندگان مناطق در تالار فرهنگ برگزار شد. در این گردهمایی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران بر لزوم ایجاد رویکردهای نوین در حوزه فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: «دانش‌آموزان هنرمند و ادیب امروز نیازمند توجه ویژه‌تر از گذشته هستند. این دانش‌آموزان که نخبگان جامعه را تشکیل داده‌اند و در آینده در عرصه‌های مختلف اجتماعی و هنری جامعه ایران حضور موثری دارند انتظارات و دیدگاه‌های متفاوتی خواهند داشت. برنامه‌ریزی برای این دسته از مخاطبان باید پویا، نوین و مبتنی بر دستاوردهای جدید علمی و مدیریتی باشد تا امکان پاسخگویی به التزامات این حوزه مهم فراهم شود.»

عبدالرسول کریمی همچنین سیاست اجرایی معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در سال تحصیلی آینده را توانمندسازی همراه با کاهش برنامه‌های زائد و توجه به اتاق‌های اندیشه‌ورزی و فکر دانست و افزود: «با این سیاست‌های اجرایی و در کنار استفاده از توانمندی دانش‌آموزان خلاق و فعال می‌توان نوید آینده‌ای درخشان را برای حوزه فرهنگی و هنری و ادبی شهر تهران ترسیم کرد.»

رئیس شورای پرورشی و فرهنگی شهر تهران همچنین گفت: «دو نکته مهم به طور حتم در سال تحصیلی آینده مورد توجه مسئولان اداره کل و به‌ویژه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی خواهد بود. نخست ضرورت توجه به دانش‌آموزانی است که استعداد و توانایی آنان تاکنون شکوفا نشده است و یا به دلیل محرومیت‌های فردی یا اجتماعی و خانوادگی حضور لازم و شایسته‌ای در عرصه‌های فرهنگی هنری و ادبی نداشته‌اند. دومین مساله آموزش 5 رشته تخصصی برای توانمندسازی مربیان و مدرسان رشته‌های سرود، نمایش، فضای مجازی، شعر و داستان است.»

او در ادامه ایجاد نمایشگاه‌ها که حاصل دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان هستند را در کانون‌ها خواستار شد زیرا نمایش این دست‌ساخته‌ها را توجه به حمایت از کالای ایرانی و منویات مقام معظم رهبری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار