با بهره مندی از توی گردشگری رایگان صورت می گیرد

بازدید روزانه 300 نفر از اماكن دیدنی/ وجود 320 اثر تاریخی در قم

خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از ۲۷ اسفندماه گذشته تا امروز، روزانه 300 نفر با تور گردشگری از اماكن تاریخی قم بازدید می كنند.

کد مطلب: ۳۲۹۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عیسی رضایی در خصوص بازدید زائران و مسافران نوروزی از اماکن دیدنی قم افزود: آثار تاریخی مثل مسجد جامع، تپه قلی درویش، خانه زند، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا در کهک و کاروانسراهای قم طی تورهای گردشگری رایگان با مشاركت شهرداری، دانشگاه علمی و كاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مورد بازدید مسافران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسافران نوروزی قم از سه موزه گنجینه آثار مراجع تقلید، مردم شناسی و موزه بیت امام(ره) نیز بازدید کرده اند، افزود: علاوه بر آن تیمچه بازار، تپه قلی درویش، بازار كهنه، بیت النور، امامزاده چهل اختران، خانه تاریخی یزدان پناه و بروجردی ها در زمره اماكنی است بیشتر مورد استقبال بازدید كنندگان قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به اینكه آثار تاریخی ثبت شده در استان قم ۳۲۰ اثر است گفت: تعداد زیادی از این آثار مربوط به بنای امامزادگان، مساجد و مدارس تاریخی است و تا كنون 45 هزار و 391 نفر از این تعداد آثار تاریخی و فرهنگی قم بازدید كرده اند .

لازم به ذکر است: اتوبوس های تور گردشگری هر روز ساعت ۹ صبح از میدان شهرداری حرکت می کنند و تا ساعت ۱۹ ، اماکن تاریخی مهم و شاخص را به علاقمندان معرفی می نمایند .

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار