تشکیل و راه ­اندازی کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری باحضور مسئولین قضایی استان البرز

خبرگزاری پانا:نشست دادگستری البرز به منظور تشکیل و راه ­اندازی کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

کد مطلب: ۲۱۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ جلسه ­ای به منظور تشکیل و راه ­اندازی کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری با حضور مسئولین قضایی استان البرز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و کانون مهندسان شهرستان کرج، سازمان بسیج مهندسین استان البرز و نمایندگان کانون کارشناسان رسمی دادگستری کل استان البرز در دفتر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با ذکر آمار و ارقامی از جرایم و آسیب های اجتماعی استان البرز، رده های بالای آمار جرایم را زیبنده این استان ندانست و اعلام کرد تغییر این وضعیت منوط به عزم جدی همه دستگاه های ذیربط می باشد. وی با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در زمینه نخبگان و فرهیختگان، بر استفاده از پتانسیل­ آن ها در حوزه­ های تخصصی در زمینه پیشگیری از آسیب ها و جرایم تاکید نمود. وی خاطر نشان کرد معاونت پیشگیری در زمینه ­های مدیریت شهری، اصناف، پیشگیری از توزیع و مصرف مواد مخدر و صیانت از نهاد خانواده، کارگروه های تخصصی تشکیل داده است و در این کارگروه ها مسائل و مشکلات حوزه ­های مختلف شناسایی شده و با برنامه ­ریزی در جهت پیشگیری از آسیب ها و جرایم گام برداشته می شود.

در ادامه کاظمیان مدیر آموزش کانون مهندسان استان البرز جهت همکاری در سه حوزه ایمنی ساختمان ها، پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی شهر به عنوان محیط های مستعد جرایم و آسیب ها و تخلفات مهندسین اعلام آمادگی نمود.

جمالپور عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرج نیز کرج را شهری با تضادهای بعضاً عجیب معرفی نمود به گونه ای که علاوه بر حاشیه نشینی در اطراف شهر، در مرکز شهر کرج نیز ما با این پدیده مواجه هستیم و فاصله فقر و غنا تنها به عرض یک خیابان است. کرج در کنار اینکه از لحاظ آمار جرایم و آسیب های اجتماعی در رتبه بالایی قرار دارد، از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مناسبی نیز برخوردار است همچون مراکز علمی و دانشگاهی متعدد که می توان مبنای سرمایه گذاری مناسبی باشد. وی از 15 هزار متخصص در حوزه مهندسی نام برد که درصدی از آن ها در تصمیمات اجرایی شهر دخیل هستند و لازم است از این ظرفیت نهایت بهره برداری انجام شود.

در پایان مقرر شد که جهت اجرایی نمودن کارگروه مهندسین در 5 گام هدف گذاری صورت پذیرد: در گام اول لیستی از جرایم حوزه مهندسی ساختمان توسط متخصصان این حوزه احصاء شودو در گام بعدی به دسته بندی جرایم و اولویت بندی آن ها پرداخته شود؛ در گام سوم پیشنهادات مختلف جهت پیشگیری از این جرایم جمع آوری گردندو در گام چهارم متولیان امر در حوزه های مختلف مشخص شوند و پیشنهادات به آن ها ارجاع داده شود و در گام نهایی نیز به نظارت و ارزیابی فعالیت های انجام شده پرداخته شود و نواقص احتمالی برطرف گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار