معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اجرای بهتر هدایت تحصیلی منجر به تحقق اهداف ترسیم‌شده در مدارس خواهد شد

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت تحقق اهداف ترسیم‌شده در مسیر آموزش و تربیت مستلزم اجرای بهتر هدایت تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بهتر هدایت تحصیلی منجر به تحقق اهداف ترسیم‌شده در مدارس خواهد شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل؛ غفور حضوری در جلسه کمیته هدایت تحصیلی استان اردبیل اظهارکرد: اگر به دنبال تحقق اهداف ترسیم‌شده در مسیر آموزش و تربیت هستیم باید تمام تلاش خود را در اجرای هر چه بهتر هدایت تحصیلی در مدارس به کار ببندیم.

وی گفت: دانش‌آموزان را تا جایی باید هدایت کنیم که افق دید مشخصی برای آنان ایجاد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه تعلیم و تربیت در پی انتخاب نادرست آینده شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

حضوری با بیان اینکه اعضای کمیته نسبت به دستورالعمل هدایت تحصیلی باید اشرافیت کامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: مشاوران باید با نوع و ظرفیت هنرستان‌ها و رشته‌های موجود در آن‌ها آشنایی کامل داشته باشند.

وی همچنین به حضور سرگروه‌های مشاور استانی در مدارس و تبیین هدایت تحصیلی برای اولیا، مدرسه و دانش‌آموزان تاکید کرد.

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: اگر بتوانیم هدایت تحصیلی را در مدارس به‌صورت درست، اصولی و کیفی اجرا کنیم مطمئنا میزان آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی کاهش خواهد یافت.

مشکی با بیان اینکه طراحی شغلی فردی و اجتماعی هر یک از دانش‌آموزان از مسیر هدایت تحصیلی عبور می‌کند، اظهار کرد: اگر موفق به اجرای کیفی هدایت تحصیلی نشویم، عدم تمایل به یادگیری، پایین آمدن کیفیت تحصیلی در دوره دوم متوسطه، عدم موفقیت، کاهش انگیزه و... از جمله آسیب‌هایی است که متوجه دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به ایجاد سوابق تحصیلی در دوره دوم متوسطه تصریح کرد: با توجه به ایجاد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پایه‌های دهم و یازدهم، عملا دانش‌آموزان قادر به تغییر رشته نخواهند بود.

مشکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴۰ درصد از دانش‌آموزان پایه نهم به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت شدند که برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ هدفگذاری وزارت برای استان اردبیل ۴۳ درصد در رشته‌های هنرستانی است و این در حالی است که میانگین کشوری ۴۱ درصد است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برای اینکه رغبت دانش‌آموزان را برای رشته‌های هنرستانی تقویت کنیم، ناگزیر باید تنوع و جذابیت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را ارتقا ببخشیم و درکنار آن‌ها هنرستان‌ها را مجهز کنیم.

مشکی همچنین توسعه کمی و کیفی رشته ریاضی، توقف رشته علوم انسانی و کاهش حضور دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی را جزو سیاست‌های کلی وزارت در خصوص هدایت تحصیلی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار