رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

اضافه شدن ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر از خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی خبر داد و گفت و تلاش می‌شود تا این روند با کمک همیشگی دولت سیزدهم ادامه یابد. در مرحله بعد نیز ۱۵۰۰ خودروی نجات دیگر به ناوگان هلال احمر اضافه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اضافه شدن ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر

پیرحسین کولیوند در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز، ۱۸ اردیبهشت به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه آغاز هفته هلال احمر هستیم و هر روز از این هفته نشانگر خدمات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است. در ابتدای این هفته، مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای امداد و نجات را خواهیم داشت که همزمان با آن پویش اهدای خون نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شهدای امدادگر در کشور یادآور شد: هفته هلال احمر فرصت مناسبی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به خصوص شهدای امدادگر است که همواره در تمامی عرصه‌ها خدمت‌رسانی کرده‌اند.

کولیوند در ادامه با اشاره به نقش موثر زنان در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر گفت: در هفته هلال احمر تلاش می‌شود تا قسمتی از توانایی‌ها و توانمندی‌های بانوان هلال احمر بازگو شود، زنانی که در تمامی عرصه‌های فعالیت هلال احمر، نقش پررنگی داشته‌اند و با ایثار و از خودگذشتگی تبدیل با الگوهای موفقی شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف هلال احمر پیشگیری و آموزش است، عنوان کرد: برنامه‌های مفصلی در این خصوص تدوین شده و ان‌شاءالله با انجام مانورهای گوناگون در هفته هلال احمر به‌صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرند.

کولیوند در ادامه با اشاره به جایگاه ملی جمعیت هلال احمر ایران در میان جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ جهانی، بیان کرد: الحمدالله حوزه فعالیت‌های هلال احمر به‌قدری وسیع شده که این جمعیت در زمره برترین‌های جهان قرار گرفته است.

وی با اعلام این خبر که همزمان با آغاز هفته هلال احمر، پایش سلامت حجاج نیز در دستور کار قرار دارد و به‌شکل منظم و تخصصی در حال انجام است، گفت: علاوه بر این موضوع خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای متوقف نمی‌شود و در این راستا در ابتدا تجهیز نیروهای هلال احمر آغاز شده و بالگردهای زمین‌گیر شده هلال احمر اورهال شده‌اند و به چرخه فعالیت بازگشته‌اند. همچنین خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی آغاز این حرکت است و تلاش می‌شود تا این روند با کمک همیشگی دولت سیزدهم ادامه یابد. در روزهای آینده ان‌شاءالله این خودروها به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شوند و در مرحله بعد ۱۵۰۰ خودروی نجات دیگر به ناوگان هلال احمر اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجهیز پایگاه‌های امداد کوهستان، بیمه امدادگران و افزایش دریافتی آن‌ها قسمت دیگری از فعالیت‌های هلال احمر برای چابک سازی امداد و نجات بود است، تصریح کرد: همین اقدامات سبب شد تا هلال احمر ایران در ماموریت‌های بین‌المللی بسیار فعال‌تر شود و نشان برتر ایثار دولت ترکیه و نشان برتر جمعیت‌های ملی را دریافت کند. این دستاوردها با مشارکت داوطلبان ممکن شده است؛ داوطلبانی که امسال تعداد آن‌ها به ۳ میلیون نفر رسیده است.

کولیوند افزود: ساماندهی این نیروهای هلال احمر به شکلی جدی آغاز شده که تیم‌های سحر، سفیران حمایت روانی، گروه‌های یاس که فعالیت اجتماعی برای آن ها تعریف شده، نمونه ای از آن است. هدف از این فعالیت‌ها توانمندی سازی جامعه است. 

کولیوند خاطرنشان کرد: نمونه دیگری از فعالیت‌ها برای توانمندسازی جامعه تاسیس و توسعه خانه‌های هلال است که در مناطق دورافتاده با هدف امدادرسانی و توانمندسازی فعالیت می‌کنند. این تمام ماجرا نیست و هلال احمر امروز در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و پادگان‌ها نیز در حال توسعه آموزش‌های عمومی و امدادی است تا جامعه به صورت همگانی در مقابل حوادث تاب‌آور باشند.

کولیوند در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بهداشت، درمان و توانبخشی نیز قسمت دیگری از حوزه فعالیتی هلال احمر است، خاطرنشان کرد: بازتاب این موضوع را می‌توان در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های هلال احمر مشاهده کرد که روزانه نیاز دارویی و درمانی هزاران نفر از شهروندان را برطرف می‌کنند. در این عرصه مراکز درمانی خودگردان هلال احمر در خارج از کشور نیز فعال بوده و نام نیکی از ایران در جهان به جا گذاشته اند. در همین راستا بهزودی مرکز درمانی هلال احمر در تاجیکستان نیز بازگشایی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر به عنوان یک نهاد بشردوستانه تلاش می‌کند تا از آلام مردم حادثه دیده بکاهد که در این روزها مهم‌ترین مساله کمک به جنگ‌زدگان غزه است و تاکنون به کمک مردم ۱۰ هزار تُن اقلام بهداشتی‌ و درمانی جمع‌آوری شده تا به دست مردم محاصره شده غزه برسد.

این مقام مسئول با یادآور شدن این موضوع که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جزو پنج جمعیت ملی جهان است، گفت: هلال احمر به‌واسطه خدمات جهانی عالی‌ترین نشان‌های ترکیه و فدراسیون جهانی را دریافت کرده است، این عملکرد موفق باعث شده تا پیشنهادات هلال احمر ایران با کمترین میزان تغییر به تصویب صلیب سرخ جهانی برسند.

کولیوند در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سیل سیستان و بلوچستان به ۴۸۰ روستا امدادرسانی شد، برخی از روستاهای آن منطقه در محاصره آب بودند که ما از طریق بالگرد و قایق به آن‌ها امدادرسانی کردیم. تمام تلاش ما بر این بوده که به مردم تمامی مناطق سیل زده کمک کنیم که در همین راستا بیشترین پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان صورت گرفت و بیماران حاد به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه شهروندان باید به هشدارهای ایمنی در خصوص حوادث و سوانح توجه کنند\ به موضوع حج و اعزام زائران پرداخت و گفت: در حال حاضر درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر  در حج فعال هستند و انتخاب نیروهای درمانی نهایی شده است، همچنین توصیه‌های نهایی به پزشکان انجام شده تا حجاج در سلامت کامل مراسم خود را انجام دهند. در رابطه با مراسم اربعین نیز از روز اول پیاده روی اربعین اقدام به خدمت رسانی می‌کنیم و با استقرار پزشکان در مسیر پیاده روی، خدمات رسانی به زائران به صورت سراسری انجام می‌شود.

وی افزود: هلال احمر پوشش امدادی و درمانی پیاده روی اربعین را از داخل کشور آغاز می‌کند و تمامی مسیرهای منتهی به مرز را پوشش خواهد داد. همچنین در مرزها و در داخل کشور عراق نیز با همکاری طرف عراقی، در موکب‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها،  هلال احمر به صورت ویژه مستقر خواهد شد.

کولیوند در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با بودجه هلال احمر عنوان کرد: بودجه اختصاص یافته به هلال احمر برای فعالیت‌هایی که جمعیت انجام  می‌دهد کافی نیست و این سازمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ حوزه فعالیت‌های ما بسیار گسترده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار