فرماندار نی‌ریز: ارتقای سلامت و حل آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه دستگاهها است

نی ریز (پانا)- کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان نی ریز با موضوع اختلالات روانی و رفتارهای پر‌خطر(خودکشی) برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار نی‌ریز: ارتقای سلامت  و حل آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه دستگاهها است

محمد رضا امیری فرماندار نی ریز؛ هدف از تشکیل اینگونه کارگروه ها را اجرای طرح تقسیم کارملی، برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی عنوان نمود.

وی عواملی از جمله مشکلات روانی، استفاده نادرست از فضای مجازی، کم ‌رنگ شدن اعتقادات مذهبی جوانان، مشکلات خانوادگی، افزایش اعتیاد و... را از مهمترین عوامل افزایش بسیاری از ناهنجاری‌ها و به دنبال آن خشونت و خود کشی عنوان نمود.

وی اظهار داشت: تبلیغات و هشدارهای محیطی، آموزش مهارت‌های ارتباطی و سبک زندگی، بررسی میدانی عوامل در محیط‌های شهری و روستایی، افزایش باورهای اعتقادی مذهبی جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه‌ها از مهمترین راههای کاهش این معضل است.

فرماندار نی‌ریز ادامه داد: جایگاه ونقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و تشکلهای دینی در تقویت باورهای دینی، فضای مجازی و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقای آموزههای دینی با رویکرد پیشگیری و کنترل آسیبها، امنیت خانواده و تربیت اسلامی بسیارحائز اهمیت است و خواستار همکاری، انسجام بخشی، استفاده از ظرفیتها و توانمندی‌های همه دستگاهای اجرایی و نهادهای دولتی، گروهها و تشکل‌های مردمی برای ارتقای سلامت اجتماعی و حل مسائل و آسیب های اجتماعی شد.

طاهره دیدگاه مسئول سلامت روان شبکه بهداشت درمان نیریز گفت: با توجه به شیوع بالای خودکشی در جوامع مختلف از جمله ایران توجه به این مسئله، امری مهم و ضروری است.

در شهرستان نی ریز از سال 82 جلسات آموزشی مهارتهای زندگی با محوریت مهارت حل مسئله در راستای طرح پیشگیری از خودکشی در حال اجرا بوده و کماکان ادامه دارد. با توجه به اینکه گروههای آسیب پذیر در این خصوص قشر نوجوان و جوان است، برنامه ریزی آموزشی برای این گروه هدف، انجام شده است و در مقایسه آمارهای خودکشی سال 96 و 97 تاکنون خوشبختانه این آمار نسبت به سال گذشته یک روند نزولی داشته و با کاهش 7 درصدی خودکشی نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

آمار موارد اقدام به خودکشی شهرستان نی‌ریز نسبت به میانگین استانی پایینتر است.

در پایان جلسه تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص بررسی راهکارهای کنترل و اختلالات روانی و رفتاری انجام شد.

خبرنگار: زهرا فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار