سکاندار جدید تئاتر کشور کیست؟

تهران (پانا) - با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمید نیلی احمدآبادی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سکاندار جدید تئاتر کشور کیست؟

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته از سمت خود استفعا کرد. اسفند ۱۴۰۰ بود که قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای خود را به کاظم نظری داد.

بسیاری از منتقدان تئاتر کشور معتقد هستند در سال‌های 1401 و 1402 تئاتر ایران به‌لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شرایط متفاوتی را تجربه کرد و در این دوران فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشت.

نظری در دوره مدیریت خود برنامه‌های مختلفی را از جمله شکل‌گیری سازمان تئاتر، حمایت از تئاتر استان‌ها، افزایش ظرفیت‌های سخت‌افزاری و همچنین افزایش بودجه تئاتر پیگیری کرد اما عمر مدیریت او به پایان دولت نرسید و روز گذشته به‌صورت رسمی از سمت خود استعفا داد. 

حال تنها پس ازیک روز از استعفای کاظم نظری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حمید نیلی را به عنوان سکاندار جدید تئاتر کشور منصوب کرد.

حمید نیلی پیش از این مدیرعامل تماشاخانه‌ ایران‌شهر، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دبیر هفدهمین جشنواره‌‌ی تئاتر مقاومت، مشاور عالی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بوده است و تهیه‌کنندگی چندین نمایش صحنه‌ای و تلویزیونی در کارنامه‌ای‌ او به چشم می‌خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار