مدیرکل آموزش وپرورش اردبیل:

بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در ایام‌الله دهه فجر درمراکز آموزشی اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سطح مدارس و مراکز آموزشی این استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در ایام‌الله دهه فجر درمراکز آموزشی اردبیل اجرا می‌شود

کلام‌‌اله صفری در آیین نواختن «زنگ انقلاب» که در مجتمع آموزشی شهید سلیمانی ناحیه یک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی عظمت و شکوهی را به کشور بخشید که در هیچ کجای دنیا نظیر آن پیدا نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با پیشرفت‌های علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی به خار چشم دشمنان تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز در حالی چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که تمام توطئه‌های دشمنان در رویارویی با ایران با شکست مواجه شده و استکبار جهانی، شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همزمان با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس اردبیل، برنامه‌های گرامیداشت این ایام آغاز شده و امسال تاکید داریم تا این برنامه‌ها با محوریت خود دانش‌آموزان برگزار شود.

صفری از برگزاری بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در طول ایام‌الله دهه فجر در سطح مدارس این استان خبر داد و افزود: برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب در مدارس، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، همایش‌های جهاد تبیین و نشست‌های تبیینی در مدارس، برگزاری مسابقات بومی - محلی در مدارس عشایری، همایش‌های بزرگ ورزشی به‌ویژه دوچرخه‌سواری ۲ هزار نفری دور دریاچه شورابیل و… از جمله این برنامه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال تاکید داریم تا برنامه‌های دهه فجر با مشارکت گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در نواحی و مناطق برگزار شود و در کنار آن جشن‌های بزرگی را برای بخش‌ها و شهرستان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

صفری با بیان اینکه ضروری است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از پیش در بین نسل جوان و نوجوان تبیین شود، تصریح کرد: در انتقال این مباحث به دانش‌آموزان باید کوشا باشیم و اجازه ندهیم حماسه‌های انقلاب و جمهوری اسلامی، رنگ کهنگی به خود بگیرند.

وی گفت: همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب و مبعث رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص)، یک هزار جشن بزرگ در یک هزار مدرسه این استان برگزار خواهد شد.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز طی سخنانی آینده کشور را وابسته به تلاش و فکر دانش‌آموزان و کسب مجاهدانه علم و فناوری عنوان کرد.

وی گفت: برای داشتن کشوری آباد و مستقل باید انگیزه و اداره قوی در نسل جوان شکل بگیرد و این اراده و انگیزه باید از روی آگاهی و مبتنی بر دانش و متناسب با مقتضای زمان باشد.

استاندار اردبیل با تشریح شرایط وابستگی کشور و نبود استقلال در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران افزود: کشور ما قبل از انقلاب طی سال‌ها محل تاخت‌وتاز کشورهای بیگانه بود و بخش‌هایی از آن به علت بی‌کفایتی سردمداران بی‌کفایت وقت از خاک ایران جدا شد ولی انقلاب، عزت را به کشور بازگرداند و نگذاشت که در دوره هشت ساله دفاع مقدس، ذره‌ای از خاک این کشور جدا شود.

عاملی، خواستار تبیین دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی به نسل جوان شد و بیان کرد: امروز وظیفه داریم که از استقلال و عزتی که کشور ما به دست آورده، جانانه دفاع کنیم و علاوه بر حراست از انقلاب برای اعتلای کشور خود نیز به تولید ثروت بپردازیم و در زمینه اقتصادی نیز به قدرت جهان تبدیل شویم.

وی افزود: اگر با نگاه به تجربیات گذشته و خودشناسی با اهداف هوشمندانه و با برنامه‌ریزی دقیق کار کنیم، می‌توانیم در تولید ثروت نیز به اقتدار کافی برسیم.

استاندار اردبیل، همبستگی، همدلی و حمایت از تولید داخلی را برای پیشرفت کشور لازم و ضروری خواند و گفت: برای تحقق این هدف، دانش‌اندوزی، کسب مهارت علمی و تولید فناورانه، ضرورتی انکارناپذیر است.

عاملی با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل افزود: در این استان زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت در حال تکمیل شدن است و با اقدامات خوبی که آغاز شده، زمینه برای تولید ثروت و پیشرفت به تدریج فراهم می‌شود.

وی همچنین خواستار توجه به برنامه‌ریزی برای تولید ثروت شد و گفت: این استان در زمینه توسعه و ایجاد بستر تولید ثروت و رفع بیکاری، گام‌های خوبی برداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار