وزیر آموزش و پرورش در دیدارخانواده معلم شهیدمدافع حرم مجیدعسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند

تهران(پانا)-وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با خانواده معلم شهید مدافع حرم مجید عسگری جمکرانی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۷۴ فرزند شهید محصل در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
 ۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در دیدار خانواده شهید مجید عسگری جمکرانی اول شهید فرهنگی مدافع حرم، افزود: یکی از فرمان‌های امام رسیدگی ویژه به فرزندان شهداست که در این راستا طرح شاهد ایجاد و مدارس شاهد راه‌اندازی شد. 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از وصیت هایی که از امام خمینی(ره) برجای‌مانده، فرمان امام برای تشکیل ستاد معروف به ستاد اجرایی فرمان امام است؛ بنیاد برکت نیز زیرمجموعه همین ستاد است که تاکنون در کشور بالغ‌بر ۲ هزار و ۷۰۰ باب مدرسه با همکاری این بنیاد ساخته شده است.

صحرایی با تبریک ایام بزرگداشت معلم، گفت: نفس معلمی توفیق ویژه‌ای است.

وی خطاب به همسر شهید عسگری جمکرانی، بیان کرد: همسران شهدا جایگاه رفیعی دارند،شهید برای شهادت انتخاب می‌شود ،امروز اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند.

گفتی است شهید مجید عسگری جمکرانی سوم مرداد ۱۳۵۳ در شهرستان قم به دنیا آمد؛ پدرش عباس نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و در رشته کامپیوتر تحصیل کرد و به فراگیری علوم دینی و حوزوی تا سطح ۱ پرداخت. دبیر آموزش و پرورش نیز بود و به عنوان بسیجی و داوطلب راهی جبهه نبرد در سوریه شد. بیست پنجم آبان ۱۳۹۶ در درگیری با کفار داعشی به مقام شهادت نائل آمد و مزار او در بهشت معصومه زادگاهش قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار