رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

هدف انجمن اولیا و مربیان کمک به نظام تعلیم و تربیت است

مشهد(پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت همکاری اولیا باعث می‌شود روند تعلیم و تربیت به سهولت و در چارچوب مطلوبی انجام شود و هدف انجمن اولیا و مربیان کمک به نظام تعلیم و تربیت و حل مشکلات و مسائل مدرسه است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف انجمن اولیا و مربیان کمک به نظام تعلیم و تربیت است

جواد روحانی در انتخابات شورای انجمن اولیا و مربیان با بیان این که یکی از پل های ارتباطی و تقویت مشارکت اولیا در مدارس و فرآیند آموزش انجمن های اولیا و مربیان است، اظهار کرد: مسئولیت و رسالت تعلیم و تربیت تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست، بلکه مشارکت و تعامل اولیا نیز مکمل فرآیند تعلیم و تربیت است، بنابراین باید فرهنگ مشارکت و تعامل و همچنین مسئولیت پذیری در بین اولیا با حضور در انجمن های اولیا و مربیان تقویت شود.

وی به تشریح اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان پرداخت و افزود: در جهت تقویت و توسعه مشارکت اولیا و تصمیم‌گیری‌ در مدرسه در زمینه‌های آموزشی و تربیتی ضروری است تعامل عمیق و همه جانبه اولیا با مدارس به ویژه معلمان برای تعقیب اهداف آموزشی و پرورشی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین آموزش و ارتقا سطح توانایی و مهارت اولیای دانش آموزان ایجاد شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان در بسیاری از موارد دغدغه پیشرفت و بهبود مدرسه فرزند خود را دارند خاطرنشان کرد: قطعا خانواده به عنوان اولین بستر تعلیم و تربیت می‌تواند اطلاعات خوبی را در خصوص روحیات و توانمندی‌های دانش‌آموزان در اختیار مربیان و معلمان مدرسه قرار دهد و در پرتو این تعامل و همدلی اولیا و مربیان، اهداف آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان بهتر و مطلوب‌تر محقق می‌شود.

روحانی بر نقش اولیا در رسیدن به اهداف تدوین شده نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و خطاب به اعضای انجمن گفت: اولیا می توانند با شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموزان با نیاز ویژه به جامعه، امکان بهره مندی بیشتر این گروه از دانش آموزان را از خدمات شهری و شهروندی فراهم کنند.

در ادامه فاطمه امینی، کارشناس مسول سنجش، توانبخشی و مشاوره مسئولیت‌ اعضای شورا را برشمرد و خواستار مشارکت حداکثری اعضای انجمن اولیا و مربیان استان شد.

گفتنی است با رأی حاضرین تعداد 6 نفر به عنوان اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان اداره انتخاب شدند که به مدت 2 سال مسئولیت این حوزه را بر عهده خواهند داشت.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار