رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای وی‍ژه، حمایت از توانمندی‌های آنان است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای وی‍ژه، حمایت از توانمندی‌های آنان است و این موضوع نشان از این دارد که باید به مسئله آموزش دانش‌آموزان با نیازهای وی‍ژه توجه بیشتری داشت.

کد مطلب: ۱۴۳۹۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای وی‍ژه، حمایت از توانمندی‌های آنان است

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان در نشست صمیمی با مدیر عامل عمران شهر گلبهارگفت : ساخت آموزشگاه متوسطه حرفه ای و کاردانش خاص برای دانش آموزان بانیازهای ویژه در گلبهار بسیار مهم و ضروری است.

جواد روحانی ضمن معرفی هفت گروه دانش آموزان بانیازهای وی‍ژه گفت: در گلبهار یک مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی و دو مدرسه استثنایی در سه مقطع پیش دبستانی، دبستان و پیش حرفه ای وجود دارد که به ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان بانیازهای ویژه می پردازند.

وی بیان داشت: در این شهر بالغ بر ۱۰۰ دانش آموز بانیاز ویژه تحصیل می کنند که با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی و در راستای برقراری عدالت آموزشی و تربیتی، ساخت فضای آموزشی مقطع متوسطه حرفه ای و کاردانش خاص ویژه این گروه از دانش آموزان ضروری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آموزش حق هر انسانی است و طبق قوانین بین‌المللی نمی‌توان کودکی را به دلیل نقص بدنی یا مشکل ذهنی از تحصیل محروم کرد و با توجه به اینکه مدارس عادی هنوز از ظرفیت لازم جهت پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برخوردار نیستند لازم است مدارس خاص این دانش‌آموزان احداث گردد

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران گلبهار جهت همکاری در احداث فضای آموزی متوسطه حرفه ای و کاردانش خاص قول مساعد داد.

شایان ذکر است این نشست با حضور رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی، مدیر آموزش و پرورش گلبهار و مدیر دبستان علامه حکیمی با مدیرعامل عمران گلبهار برگزار شد و بر ضرورت ساخت آموزشگاه متوسطه حرفه ای و کاردانش خاص برای دانش آموزان بانیازهای ویژه در گلبهار تاکید شد.

‌دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار