معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما کشور :

مسئولیت تعلیم و تربیت بندگی ویژه خداوند است

شیروان (پانا) -نشست صمیمی مدیران سما استان خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام و المسلمین وحید معتمدی معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما در شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت تعلیم و تربیت بندگی ویژه خداوند است

در این نشست حجت الاسلام محمود حق به جانب دبیر شورای سیاست گذاری سما استان خراسان شمالی پس از خوش آمد گویی ویژه به معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما و تسلیت ایام فاطمیه، حضور سایر مسئولان را ارزشمند دانسته و گزارشی از عملکرد معاونت ها و مدارس استان ارائه کردند.

حجت الاسلام حق به جانب پس از ابراز خوشایندی از حضور حجت الاسلام معتمدی در استان خراسان شمالی و استفاده از اطلاعات ایشان در امور تربیتی دانش آموزان سما، اعلام کرد : سما جز با هدایت و رهبری درست و اثرگذار روسای سما هیچ گاه برند نخواهد بود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام وحید معتمدی معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما پس از آرزوی توفیق برای کلیه سمائیان و تسلیت ایام فاطمیه اعلام کرد : انسانها همواره به دنبال بهترین مصلحت ها هستند که بهترین مصلحت و کلید اساسی زندگی آدمیان بندگی خالص خداوند است لذا مسئولیت تعلیم و تربیت انسانها بندگی ویژه خداوند است.

وی در ادامه به تبیین اصلی ترین مباحث مطرح تربیتی ویژه دانش آموزان در معاونت فرهنگی سازمان سما پرداخت و افزود : موضوع تربیت دانش آموزان یک محور اصلی در سند تحول بنیادین بوده که مدارس را از محیط آموزشی به محل تربیتی تبدیل می کند.

حجت الاسلام معتمدی استفاده از فرهنگ غنی تمدن ایران اسلامی در تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان به صورت مهاجم در امور تربیتی و مذهبی را از مهمترین وظایف کارکنان مدارس سما دانست .

وی اذعان کرد : استفاده از تجارب مسئولین و حذف تمرکززدایی سازمان، پیشروی مسابقات طرح قدس به سوی نهادینه کردن آموزش قرآن، اجرای طرح امین در مدارس، تقویت بسیج دانش آموزی، برگزاری طرح سراسری نماز در مدارس سما، استفاده از دارالقرآن ها، اجرای طرح افزایش ساعت درس تربیت و بدنی، اجرای طرح پایش سلامت، اجرای طرح بوفه سنتی و اسلامی سلامت، اهمیت و نهادینه کردن هنر در بین دانش آموزان به صورت صحیح، دقت در پوشش و حجاب اعضای مدارس سما را مهمترین سیاست های امروزی معاونت فرهنگی سازمان سما اعلام کرد .

علاوه بر این، در این نشست، حمید نجف زاده رئیس سما شیروان اعلام کرد : امروزه جنگ فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی قرار دارد و کارکنان سما باید علم را با عمل داشته باشند.

نجف زاده پس از بیان گزارش فعالیت های صورت گرفته در مجتمع، عنوان کرد: در مدارس سما شیروان دانش آموزان همه جانبه به صورت فرهنگی، آموزشی ، عقیدتی و سیاسی رشد پیدا می کنند و این واحد یک برند در سطح شهر است و همه کارکنان با توان فراوان در خدمت فرزندان این مرزوبوم هستند.

بازدید از دبستان دخترانه سما، اجرای سرود حضرت فاطمه (س) توسط دانش آموزان دبستان دخترانه، ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران مدارس سما استان خراسان شمالی و ارائه پیشنهادات از حواشی این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار