رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

نماز، تقویت روح بندگی و عبودیت است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت نماز، تقویت روح بندگی و عبودیت است که می­تواند انسان را به کمال انسانی و حیات طیبه سوق دهد و از بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌های تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌‌و‎پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نماز، تقویت روح بندگی و عبودیت است

جواد روحانی با اعلام خبردومین جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز «نور تا نور» گفت: یکی از مسائل مهم در تربیت کودکان و نوجوانان، تربیت دینی و علاقمندکردن آن­ها به نماز است.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ اقامه نماز، یک مسئولیت همگانی است که نیازمند برنامه­ سازی، تبیین و تبلیغ می­باشد گفت: نهادهای تربیتی با اجرای برنامه ­ها و فعالیت­های آموزشی و فرهنگی، هنری به عنوان ارکان تربیت، نقش بسزایی در پرورش حس مذهبی، احیاء فطرت و فراهم‌کردن زمینه­ های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی را دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زبان هنر، زبان تاثیرگذاری است تصریح کرد: داشتن نگاه فرهنگی، هنری و زیباشناسی در برنامه ­های تربیتی مرتبط با نماز، می­تواند نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، در میان نسل آینده و متربیان داشته باشد و در همین راستا سازمان آموزش‌وپروش استثنایی با همکاری اداره آموزش‌وپروش استثنایی خراسان رضوی جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز "نور تا نور" را برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و کارکنان آموزش‌وپروش استثنایی سراسر کشور برگزار می‌کند.

جواد روحانی توسعه فرهنگ اقامه نماز و تقویت انس با قرآن در دانش آموزان، خلق موقعیت نقش آفرینی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، افزایش چشم‎گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، آماده ­سازی تمام ­ساحتی کودکان و نوجوانان برای دستیابی به حیات طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی و تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز را از ضروریات برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی بیان داشت: مخاطبین این جشنواره دانش‌آموزان بانیازهای ویژه با آسیب بینایی، آسیب شنوایی، معلولیت جسمی- حرکتی،کم توان ذهنی، چندمعلولیتی ، دانش‌آموزان تلفیقی سراسر کشور ، کارکنان شاغل در مدارس استثنایی و مراکز جامع آموزشی و توان‎بخشی و مداخله بهنگام رشدی، تربیتی، معلمان رابط مدارس تلفیقی و‌‌ ادارات آموزش‌وپروش استثنایی استان‌ها می باشند.

جواد روحانی به محورهای جشنواره نور تا نور اشاره کرد و گفت: همکاران در قالب پادکست، موشن گرافی، طرح ­های گرافیکی، عکس و خوشنویسی ، شعر و داستانک آثار خود را با محورهای نماز و معنویت و تاثیر آن در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، نماز، زمینه ساز دولت مهدوی، نمازعامل عفاف و آرامش و دفاع از ارزش‌ها، نماز عامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزش‌های انسانی در جامعه، نماز و معنویت عامل تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و پایبندی به ارزش‌ها و نماز، شیوه ­ها و ابزارهای جذب نسل نو می توانند در این جشنواره شرکت و در پایان از برترین های هر رشته در مرحله کشوری پس از ارزیابی و داوری تقدیر خواهد شد.

روحانی خاطر نشان کرد: آثار همکاران و دانش ­آموزان شرکت ­کننده همراه با شناسه اثر و فهرست تمامی آثار، باید بصورت یک­جا تا هفتم بهمن ماه از طریق شبکه شاد در کانال اطلاع رسانی پویش"نور تا نور" ارسال شود و از پذیرش آثار بصورت شخصی خودداری می‌شود.

شایان ذکر است اعتلای ایمان، نماز و بصیرت دینی، ترویج گزاره­های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی ، زمینه ­سازی و ایجاد انس و الفت بیشتر به نماز ، تقویت معنویت و فضائل اخلاقی درجهت حفظ ارزش­های انقلاب اسلامی و درونی سازی ارزشهای اسلامی ، انقلابی ، اعتقادی و دینی در جوانان از اهداف برگزاری جشنواره نور تا نور است.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار