روایت پیشرفت؛

ایجاد آزمایشگاه دانش‌آموزی در پژوهشکده زیست فناوری رویان

اصفهان (پانا) - مدیر گروه پژوهشکده رویان گفت در پژوهشکده رویان در راستای رسالت آموزشی در کنار رسالت پژوهشی در  پژوهشکده زیست فناوری یک آزمایشگاه دانش‌آموزی را ایجاد کردیم تا بتوانیم  فضایی را به‌وجود آوریم  که دانش‌آموزانی که علاقه‌مند هستند بتوانند با مسائل  زیست فناوری یا بیوتکنولوژی‌ آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد آزمایشگاه دانش‌آموزی در پژوهشکده زیست فناوری رویان

‌پژوهشکده رویان در سال هزار و سیصد و هفتاد توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی تاسیس شد. این پژوهشکده هم‌اکنون فعالیت‌های پژوهشی خود را در قالب سه پژوهشکده علوم تولیدمثل، زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری دنبال کرده به همین دلیل بازدید علمی و پژوهشی مدیران پژوهش سراها و سرگروه های درس علوم و زیست از نواحی و مناطق در این پژوهشکده برگزارشد.

در ابتدا دکتر حاجیان مدیر گروه پژوهشکده رویان در گفتگو با پانا گفت‌: «‌پژوهشکده رویان در راستای رسالت آموزشی در کنار رسالت پژوهشی در پژوهشکده زیست فناوری یک آزمایشگاه دانش آموزی را ایجاد کردیم تا بتوانیم فضایی را بوجود آوریم که دانش‌آموزانی که علاقمند هستند بتوانند در این آزمایشگاه وارد شوند و با مسائل زیست فناوری یا بیوتکنولوژی آشنایی‌اولیه‌ای را پیدا کنند تا بتوانند هم پژوهشکده رویان را و هم این رشته‌ها را بشناسند و بدانند که در این رشته‌ها چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود و چه کاری انجام خواهد شود و با آن شناخت اولیه بتوانیم شرایط تحقیق بیشتر را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

در ادامه مهرابی سرگروه علوم استان به پانا گفت: «‌همکاران ما نیاز دارند در کلاس های آموزشی و درسی که برای دانش آموزان ارائه میدهند مطالب جامع و کاملی از رشد کشورمان داشته باشند. موسسه رویان که پیشرفت‌های چشمگیری داشته در قسمتی از کتاب درسی دانش آموزان‌، گوساله‌های شبیه سازی شده یا بزغاله های شبیه سازی شده آمده و خیلی خوب است که همکاران ما این پژوهشکده رادیده باشند تا با روند کار آشنا بشوند تا بهتر بتوانند سر کلاس درس این روند رشد علمی کشورمان را برای بچه‌ها بازگو کنند و اینخیلی اثرگذار است.»


وی در ادامه گفت: «بسیار خوب است که این بازدیدها بیشتر شود تا دبیران ما با تسلط بیشتری بتوانند به دانش آموزان موارد علمی و رشد علمی کشورمان رو انتقال بدهند و دانش آموزان هم انگیزه بگیرند که چه پیشرفت‌هایی در کشور ما اتفاق می‌افتد.»

دانش آموز خبرنگار :عسل قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار