برگزاری مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان

اردبیل (پانا) - معاون آموزشی پژوهشگاه رویان از برگزاری چهاردهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان به میزبانی جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان

روح الله فتحی، معاون آموزشی پژوهشگاه رویان در نشست با معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام این خبر گفت: این مدرسه تابستانی مردادماه جاری، به میزبانی جهاد دانشگاهی اردبیل و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی موضوع چهاردهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان را «کاربرد پزشکی بازساختی» عنوان کرد و افزود: این مدرسه تابستانی برای دانشجویان، اساتید دانشگاه و متخصصین با رشته‌های مرتبط و با سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین‌المللی طی سه روز به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزشی پژوهشگاه رویان افزود: اصول پزشکی بازساختی، پزشکی بازساختی در بیماری‌های نورولوژیک، پزشکی بازساختی و ایمونوتراپی در سرطان، پزشکی بازساختی در بیماری‌های کبد و گوارش، پزشکی بازساختی در رویکرد‌های مهندسی ژنتیک، پزشکی بازساختی در بیماری‌های پوستی، پزشکی بازساختی در مهندسی بافت، شتابدهی ایده‌های دارای قابلیت تجاری‌سازی، روند تولید در بازار پزشکی بازساختی، موضوعات اصلی این مدرسه تابستانی است.

فتحی مدرسه بین‌المللی تابستانی را اولین رویداد خارج از تهران با توجه به وجود پتانسیل‌های علمی و تمرکززدایی فعالیت‌ها از پایتخت عنوان کرد و خواستار همکاری فی مابین در پنل‌های علمی و پژوهش، استفاده از اساتید مطرح و به نام استان، استفاده از فرصت حضور اساتید برای هم‌افزایی و تبادل اطلاعات به روز و برگزاری پنل‌های تخصصی در کنار این رویداد شد.

وی آموزش‌های دانش‌آموزی در کنار آموزش تخصصی را جز برنامه‌های معاونت آموزشی عنوان کرد و گفت: مدرسه بین‌المللی تابستانی می‌تواند بهترین فرصت برای آموزش این قشر از جامعه باشد.

معاون آموزشی پژوهشگاه رویان بر آموزش‌های ترویجی- فرهنگی در استان‌ها با کمک و همراهی انجمن‌های علمی و تخصصی دانشجویی تاکید کرد و گفت: در این راستا نیاز است از ظرفیت‌های انجمن‌های دانشجویی برای تغییر روند فعلی و ایجاد رونق علمی برای افزایش وزن فرهنگی آن استفاده کرد.

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی اردبیل نیز در این نشست گفت: مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان برای اولین بار در استان اردبیل برگزار می‌شود و یک فرصت علمی برای استان بویژه پزشکان، متخصصین و نخبگان ایجاد شده است.

وی، این رویداد را فرصت مناسب برای برگزاری پنل‌های علمی و پژوهشی با توجه به حضور اساتید مطرح در این مدت عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی، پژوهشی به میزبانی جهاددانشگاهی اردبیل و با مشارکت دانشگاه‌های استان و مراکز علمی دیگر فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت پیش آمده استفاده بهینه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار