درمان موفقیت آمیز 1000 زوج نابارور در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس جهاددانشگاهی واحد اردبیل از درمان بیش از یک هزار زوج نابارور در جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
درمان موفقیت آمیز 1000 زوج نابارور در اردبیل

مهران اوچی اردبیلی درجریان دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه این نهاد به دنبال احیاء و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت حوزه گردشگری سلامتاستان است، تصریح کرد: با توجه به اهداف و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه سلامت باروری، تاکنون درمان بیش از یک هزار زوج موفقیت آمیز بوده است .

او با اشاره به اینکه امیدواریم در حوزه توریسم سلامت، مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم،افزود: از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار جهاددانشگاهی اردبیل، ایجاد مجتمع سلامت در استان است که این امر علاوه بر کمک به توسعه گردشگری سلامت، امکان توسعه فعالیت‌های علمی و درمانی جهاددانشگاهی به ویژه تحقیقات سلول درمانی و سرطانی در استان را فراهم خواهد کرد .
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد بومی سازی فعالیت‌ها است، ادامه داد: در آذرماه از ۱۰ دستاورد جهاددانشگاهی رونمایی شد که از مهم‌ترین این دستاورد‌ها تولید دکل و مته‌های حفاری صنعت نفت در حوزه فنی مهندسی و تولید انواع دارو‌های گیاهی با منشاء طبیعی در حوزه بهداشت است .
اوچی اردبیلی با بیان اینکه در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی این واحد حمایت‌های خوبی از فناوران این عرصه برای تولید و تجاری سازی محصولات انجام می‌گیرد، گفت: در این مرکز تمام امکانات مورد نیاز برای پیشبرد اهداف شرکت‌های فناور فراهم شده است و در حال حاضر ۱۵ شرکت با ۳۶ ایده فناورانه در این مرکز مستقر هستند .
او خاطرنشان کرد: هدف جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه آموزشی رفع نیاز‌های قشر فارغ التحصیل جامعه است که به این منظور با برنامه‌ریزی و نیازسنجی لازم، دوره‌های آموزشی مهارت محور و اشتغال‌زا در مراکز آموزشی این نهاد برگزار می‌شود .
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ضمن تشکر از حمایت‌های بی دریغ مهندس بهنام جو استاندار اردبیل در حمایت از طرح‌های کاربردی و اثربخش این نهاد، به تفاهم نامه منعقده جهاددانشگاهی با استانداری اردبیل اشاره و اضافه کرد: این نهاد در راستای این تفاهم‌نامه مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شهرستان پارس آباد را راه‌اندازی کرد و با رایزنی‌های انجام گرفته به دنبال ایجاد مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های خلخال و مشگین شهر است .
اوچی اردبیلی با بیان اینکه آموزش پیشران توسعه کشور است، تصریح‌کرد: هدف از ایجاد مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان‌ها صرفا مباحث آموزشی نیست بلکه هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه برای پیشرفت و توسعه استان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار