موفقیت درمان با روش رحم جایگزین مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

اردبیل (پانا) - متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل از موفقیت درمان دو زوج نابارور مراجعه کننده به این مرکز با روش رحم جایگزین خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۷۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت درمان با روش رحم جایگزین مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

الهام فیروزی با اعلام این خبر افزود: در سال 1397 در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل دو بار از روش رحم جایگزین برای فرزند دار شدن زوجین نابارور استفاده شد که موفقیت آمیز بود .

او با بیان اینکه رحم جایگزین یکی از روش‌های علمی کمک باروری و استفاده از آن، یک راه حل برای داشتن فرزند است، خاطرنشان کرد: در یکی از موارد خانم ۳۳ ساله که به دلیل مشکل رحمی ۸ سال از داشتن فرزند محروم بود برای درمان از روش رحم جایگزین استفاده کرد که در حال حاضر مادر دوم در حال طی مراحل بارداری است .

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، ادامه داد: در درمان دوم به زنی ۲۸ ساله که ۸ بار حاملگی طبیعی ناموفق به علت نارسایی سرویکس که حتی با وجود انجام عمل سرکلاژ نیز منجر به سقط جنین می‌شد، استفاده از رحم اجاره‌ای پیشنهاد شد که درمان این زوج هم بعد از ۸ سال نازایی مثبت بوده و در حال حاضر در انتظار تولد فرزند دوقلوی خود است .

فیروزی با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی حدود سه دهه است که رحم جایگزین جایگاه خود را در علم پزشکی باز کرده و راه حلی برای زوجین شناخته شده است، اضافه کرد: زنانی که به دلیل مشکلات مادرزادی و یا ناهنجاری‌های رحمی مانند مشکلات بافت رحم، نقایص هورمونی و سقط مکرر امکان نگهداری جنین را ندارد به تشخیص پزشک می‌توانند از روش رحم جایگزین یا اجاره‌ای برای حل مشکل نازایی خود استفاده کنند .

او با اشاره به نحوه درمان نازایی افراد با این روش اظهار کرد: در رحم جایگزین زوج نابارور پس از شناسایی فرد حائز شرایط برای رحم اجاره‌ای قراردادی بین آن‌ها منعقد می‌شود سپس مرحله آزمایش‌های پزشکی صورت گرفته و در صورت نبود مشکل، مراحل درمان آغاز می‌شود .

این متخصص زنان و زایمان افزود: در مراجعه به مراکز درمان ناباروری، ابتدا زن نابارور متقاضی فرزند تحت درمان دارویی قرار می‌گیرد و بعد از استخراج تخمک‌ و اسپرم و لقاح مصنوعی در آزمایشگاه، جنین سالم به رحم جایگزین منتقل می‌شود .

فیروزی داشتن سن زیر 35 سال، سلامت جسمی و روحی و روانی، دارای حداقل یک بار تجربه به آخر رساندن حاملگی با موفقیت، نداشتن سابقه سقط، زایمان زودرس و دارای سونوگرافی نرمال و تأیید شده توسط پزشک معالج از نظر داشتن رحم سالم را از مهم‌ترین شرایط برای زادآوری به شیوه رحم جایگزین عنوان کرد .

این مرکز با به‌روزترین امکانات و بهره‌مندی از کادر تخصصی و درمانی مجرب خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن (ICSI) ، تلقیح آزمایشگاهی (IVF) ، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، تلقیح داخل رحمی (IUI) و همچنین انجام روش PRP برای درمان شکست مکرر لانه گزینی و تعیین جنسیت را به صورت تخصصی به زوجین مراجعه کننده ارائه می‌کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار