استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه استان اردبیل

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل خبر داد جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه فناوری کشور و ارتقای جایگاه جهانی کشور در این زمینه دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه استان اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: استان اردبیل آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در توسعه استان استفاده کند.

او ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی به خاطر راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل خاطرنشان کرد: با فعالیت این مرکز بخشی از نیاز استان و کشورهای همسایه برای رفع مشکل نازایی و افزایش نشاط خانواده‌ها مرتفع شده است.

استاندار اردبیل توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و ایجاد مرکز تحققات سلولی را در استان خواستار شد و تصریح کرد: جهت تحقق این امر زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است.

بهنام‌جو، ورود جهاددانشگاهی به تحقیق و مطالعات فندق را کاری ارزشمند عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن بخشی از جنگل‌های فندق کشور در استان اردبیل این امر ضرورت دارد، به همین خاطر هماهنگی‌های لازم با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان برای واگذاری زمین مناسب جهت ایجاد نهالستان و مزرعه، الگویی مکانیزه به عمل آمده است. البته این طرح باید نگاه ویژه‌ای به صنایع تبدیلی و تولید محصولات نوین داشته باشد.

او به واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح با نگاهی عملیاتی و اجرایی جهت ایجاد توسعه متوازن در صنعت گردشگری استان اردبیل انجام می‌گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح فناورانه ایجاد و راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال توسط جهاد دانشگاهی در استان اردبیل به توسعه اقتصادی و صنعتی استان کمک شایانی خواهد کرد، بنابراین برای تسریع این کار همکاری های لازم را با جهاددانشگاهی خواهیم داشت.

بهنام‌جو اضافه کرد: استان اردبیل آماده فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله زمین، سوله و بخشی از اعتبارات لازم برای شروع فاز نیمه صنعتی این طرح است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور نیز با بیان اینکه ظرفیت‌های بدنه جهاد دانشگاهی کشور با توجه به مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای در استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این نهاد انقلابی با توجه به تجربیات چهل ساله خود به ویژه در حوزه علم و فناوری در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حمیدرضا طیبی، فندق را یکی از مزیت‌های طبیعی استان اردبیل عنوان و خاطرنشان کرد: محققین جهاددانشگاهی اردبیل به دنبال تولید نهال شناسنامه‌دار فندق برای کشت و توسعه صنایع تبدیلی این محصول با ارزش هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت ایجاد و راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی نشاسته پلیمری جهاددانشگاهی در قانون بودجه سال 1399 کشور خبر داد و اضافه کرد: تسریع اجرای این پروژه نیازمند افزایش اعتبار ملی و مساعدت استانی است تا با راه‌اندازی آن یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت نفت مرتفع شود.

در این دیدار رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل، گزارشی از فعالیت‌های این واحد در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهش و فناوری ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار