دبیر اجرایی انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران در گفت‌وگو با پانا:

کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی در مدارس ایجاد شوند

تهران(پانا)- دبیر اجرایی انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران گفت باید در درسی که تحت عنوان کارآفرینی در مدارس وجود دارد، کار عملی و خلاقیت آموزش داده شود. همچنین باید کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی در مدارس ایجاد شود تا بتوان انتظار کارآفرین‌شدن را از دانش‌آموزان داشت.

کد مطلب: ۱۴۲۵۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی در مدارس ایجاد شوند

فردین شورج، دبیر اجرایی انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «باید آموزه‌های علمی و عملی در دبیرستان‌ها با هم ترکیب شوند. اکنون حتی درسی که تحت عنوان کارآفرینی در مدارس ارائه می‌شود، بیشتر مسائل تئوری است. بهتر است بین علم و عمل هماهنگی ایجاد کرده و دروس را کاربردی‌تر کنیم»

دوره‌های آموزش خلاقیت در دبیرستان ایجاد کنیم

وی گفت: «دوره‌های آموزش خلاقیت در دبیرستان ایجاد کنیم. در مدارس بیشتر دانش‌آموزان با ذهن خود کار می‌کنند و یک سری از مطالب را حفظ کرده و ارائه می‌دهند. باید روی کارآفرین‌شدن دانش‌آموزان کار شود.»

دبیر اجرایی انجمن علمی کارآفرینی تاکید کرد: «سعی کنیم در درسی که تحت عنوان کارآفرینی در مدارس وجود دارد، کار عملی و خلاقیت را آموزش دهیم. باید کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی ایجاد کنیم تا بتوانیم انتظار کارآفرین‌شدن را از دانش‌آموزان داشته باشیم.»

شورج مشکل اصلی در کمرنگ‌بودن ایجاد خلاقیت را نگرش دانست و گفت: «باید نگرش را به سمت کارآفرین‌پروری ببریم. اکنون نگرش کارآفرین‌پروری وجود ندارد. باید نگرشی که به دنبال کارآفرین‌شدن دانش‌آموزان است، ایجاد شده و این نگرش در عمل نیز نمود پیدا کند.»

زمینه‌های پرورش خلاقیت را به طور عملی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم

وی گفت: «در گذشته در منطقه یازده تهران کاری در راستای ایجاد خلاقیت صورت گرفت که البته مدت آن کوتاه بود. باید زمینه‌های پرورش خلاقیت را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم زیرا وقتی دانش‌آموزان خلاق شوند، به دنبال آن کارآفرین نیز خواهند شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار