نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل اظهار کرد: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است. چرا که علم، سلطان است و مبدا تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تاثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه، نیروی انسانی است باید به نظام آموزش و پرورش، بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیش‌رونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آن‌ها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

آیت‌الله عاملی، جامعه، خانواده و مدرسه را 3 ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت، قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان، تلاشی جدی‌تر انجام شود.

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم اجرا می‌شود، گفت: رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم است.

صفری افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا مردم استان اردبیل بتوانند با یک تماس تلفنی از معلم دوران تحصیل خود تجلیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اهم  اقدامات شاخص آموزش و پرورش استان ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار