نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش و جمعی از مسولان استانی نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جدید در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد
نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تبریک فرا رسیدن سال نو و قدردانی از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام سپاه پاسداران یک اقدام کم نظیر از نظر ارزش و ابهت است زیرا که این عملیات  در تاریخ جنگ‌های دنیا مشابه ندارد.

علی احمدزاده افزود: این جنگ یک جنگ ترکیبی اعلم از (نظامی، رسانه‌ای، هوایی، پهپادی و موشکی) بود که هماهنگی فوق العاده‌ای در آزمایش دشمن و توانمندی کشور بود.

احمدزاده با اشاره به اینکه در آستانه بزرگداشت روز معلم قرار داریم، اظهار کرد: باید در تمام نقاط استان مجالس و جشن‌هایی برای تکریم مقام معلم برگزار شود.

برای ارتقای فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تعاملات و هماهنگی هایی با دستگاهایی خارج از آموزش و پرورش انجام شد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه در بحث فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در سطح استان ۴/۹۴ متر فضای آموزشی داریم که میانگین کشوری۵/۲۰ متر است، گفت: قبل از دولت سیزدهم ۳ متر و اندی بود که در دولت جدید یک متر به سرانه فضای آموزشی استان اضافه شد.

محمد جمالی آراد افزود: قبل از دولت سیزدهم در بحث تربیت بدنی و ورزش  سرانه ورزشی هر دانش آموز ۲۰ سانتی‌متر بود که انقلابی در فضای ورزشی استان ایجاد شد و اکنون به ازای هر دانش آموز ۷۰ سانتی‌متر است.

وی با بیان اینکه فضاهای تربیتی استان نسبت به میانگین کشوری ( ۲ متر)  قریب به ۶۷ سانتی‌متر به ازای هر دانش آموز است، عنوان کرد: برای ارتقای فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی در سطح میانگین کشوری تعاملات و هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش و در سطح ملی انجام شد.

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی رتبه استان از ۳۲ کشوری به ۲۳ کشوری ارتقا پیدا کرد، گفت: با اقدامات انجام شده در دولت جدید در مهرماه آینده ۵۸۱ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای بالا بردن میانگین نمرات دانش آموزان در استان که تاثیرگذاری مستقیمی در کنکور دارد، باید اقداماتی انجام گیرد، افزود: برای اولین اقدام قرارگاه تحولی در آموزش و پرورش تشکیل شد که ذیل آن کمیته‌هایی را نیز تعریف کردیم.

جمالی اراد افزود: یکی از این کمیته‌ها بحث ارتقای شاخص‌های تربیتی آموزشی و ورزشی استان است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح پنجشنبه‌های طلایی با هدف توانمندی معلمان، جبران نواقص و کمبودهای آموزشی در سطح استان با استفاده از ظرفیت‌هایی که آموزش و پرورش در اختیار دارد طرح شده است.

جمالی آراد اظهار کرد: طرح (بام) نیز برای شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان طراحی شده است.

وی در رابطه با توسعه متوازن آموزشی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود در سال آینده ۳ درصد  رشته‌های فنی و حرفه‌ای،کاردانش و ریاضی افزایش پیدا کند و در مقابل ۳ درصد رشته‌های تجربی و علوم انسانی را کاهش دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال امتحانات استان طبق سند تحول بنیادین در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی و کشوری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: به دلیل تاثیرگذاری مستقیم این امتحانات در معدل دانش آموزان تصحیح آنها نیز به صورت کشوری خواهد بود.

60 درصد پروژه های آموزشی، ورزشی و فرهنگی در دولت سیزدهم شروع و به اتمام رسید

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۰۳ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل و تحویل شد، افزود: بالغ بر ۶۰ درصد این پروژه‌ها در دولت سیزدهم شروع و به اتمام رسید.

سید رضا حسینی نیک خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم قریب به ۳۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی و تعمیرات سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس هزینه شد.

وی افزود: طی دو سال، ۲۰۴ هزار متر ایزوگام خریداری شد و پیش بینی می‌شود که برای مهر ۱۴۰۳ مدارس استان مشکلاتی از این جهت نداشته باشند.

حسینی نیک با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب در دولت جدید افتتاح ۳۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای بود، گفت: یک چمن بزرگ در گچساران به متراژ ۶۴۰۰ متر مربع نیز به بهره‌برداری رسید.

بزرگداشت مقام معلم، بزرگداشت آگاهی‌ها و دانایی‌هاست 

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم بزرگداشت آگاهی‌ها و دانایی‌هاست و باید اندیشه‌های شهید مطهری در این ایام مورد توجه قرار بگیرد، افزود: جامعه‌ای که حرمت معلم را حفظ نکند، جامعه‌ای بی‌سواد خواهد بود که هرگز به توسعه و پیشرفت نخواهد رسید.

شهرام مهدوی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد جامعه دانش‌آموزی استان را شهرستان بویراحمد تشکیل می‌دهد، گفت: بیش از ۴۰ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ به فضای آموزشی شهرستان اضافه شده که این خود نیز انقلابی در فضای آموزشی محسوب می شود ولی هنوز با اهداف مطلوب فاصله زیادی داریم.

افتخار افرینی سپاه پاسداران ماحصل فکر و اندیشه ای بود که آموزش و پرورش به وجود آورده بود 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: پایه اساسی تحول رو به پیشرفت در یک جامعه آموزش و پرورش است و نقشی که در ایجاد اندیشه ایفا میکندبسیار ارزنده است.

سعید جاودان سیرت با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش به دانش آموزان به نحو مطلوب صورت گیرد، قطعاً آنها مهارت محور، اخلاق مدار و نقش آفرین در توسعه کشور خواهند بود خاطر نشان کرد: افتخارآفرینی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کشور عزیزمان به ارمغان آورد نتیجه و ماحصل فکر و اندیشه‌ای بود که آموزش و پرورش به وجود آورده بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید نظارت و توجه ویژه به وضعیت روانی دانش آموزان داشته باشد، افزود: توجه ویژه به روح و روان دانش آموزان موجب تربیت انسان‌هایی با اندیشه‌های والا خواهد شد که چرخ‌های عظیم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این کشور را به جلو ببرند.

اجرای رتبه بندی معلمان یکی از برگ‌های برنده دولت سیزدهم بود

ایمان سبحان نژاد معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت مردمی ایران قوی، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در سطح کشور یکی از برگ‌های برنده این دولت بود، افزود: دولت فعلی با اجرای این طرح به اثربخشی نقش معلم در جامعه بها بخشید و در عمل به اثبات رساند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه از طرح‌های ورزشی انجام شده، هم اکنون ۱۱۲ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی مدارس استان افزوده است، خاطرنشان کرد: از طرح شهید سلیمانی که انقلابی در فضاهای ورزشی سراسر کشور بود، ۶۰ پروژه ورزشی به استان تعلق گرفت که هر ۶۰ پروژه اجرایی شد.

فرشید کرمی تصریح کرد: امسال نیز بالغ بر ۷۰ پروژه شروع شده  که تا دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار