در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو ۲۰۲۴ انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۴۷۱۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات

سمانه توکلی، مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی‌ شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

سیدامیر برهانی نائینی دراین مراسم که در  ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، برگزار شد، بیان کرد: امسال بسته ویژه دانش‌بنیان‌ها برای توسعه صادرات و تجارت با کشورهای مختلف ارایه شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات‌محور می‌توانند از تضمین این صندوق برای گرفتن تسهیلات بانکی و خدمات استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه پیدا کردن بازار صادراتی از دیگر ویژگی این بسته دانش‌بنیانی است، تصریح کرد:‌یکی از مسایل مهم شرکت‌های دانش‌بنیان این است که نیازهای داخلی را فراهم کرده و ورود به صادرات داشته باشند، همچنین ظرفیت‌های تجارت خارجی را به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شود؛ از این شرکت‌های دانش بنیان که در نمایشگاه حضور پیدا کنند، اعتبارسنجی طرف خارجی به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه سرمایه صندوق ضمانت در دولت سیزدهم ۲۴۷ میلیون یورو شده است، گفت: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایه صندوق افزایش پیدا کرد.

برهانی نائینی ادامه داد: ۲۲ میلیارد یورو پوشش ریسک صادرات صندوق ضمانت صادرات ایران از ابتدای تاسیس تاکنون یعنی در کمتر از سه دهه گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه وزارتخانه صمت متنوع‌سازی تجارت است، گفت: صندوق ضمانت بر روی همین برنامه حرکت می‌کند بر این اساس مقاصد صادراتی را توسعه خواهیم داد.ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی همزمان با دومین اجلاس ایران و آفریقا در جهت شناسایی و معرفی توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی ایران به کشورهای آفریقایی است.

برهانی نائینی با اشاره به تضمین پوشش بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقایی گفت: بازگشایی قاره آفریقا به عنوان مقاصد صادراتی یکی از اهداف این صندوق است. در همین راستا در ۲ حوزه توافقنامه تجاری با اتاق بازرگانی مالزیایی‌ها و هیات تجاری کشور کامرون را امضا خواهیم کرد تا منجر به امضای تفاهم‌نامه برای بازار جدید صادراتی شود.

براساس این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از روز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار