نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

معلمان کارآمدی نظام اسلامی را به جهانیان اثبات می کنند

قم (پانا) - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت نظام سلطه یکدست شده که ناکارآمدی نظام اسلامی را نشان دهند اما این معلمان هستند که می توانند کارآمد بودن و قدرتمند بودن نظام را به جهانیان اثبات کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان کارآمدی نظام اسلامی را به جهانیان اثبات می کنند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس در مراسم عهد جانان، بیعت نومعلمان استان قم با حضرت ولی عصر(عج) که روز گذشته در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: مقام معلم از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است.

وی افزود: معلمان با اینکه وضعیت معیشت معلمی را از قبل می دانند اما با عشق و علاقه وارد این کار می شوند و لذا دولت و مجلس هم بایستی تمام توان خود را در حل مشکلات معلمین بکار گیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما از اول انقلاب هیچگاه از کمبودها و مشکلات ناراضی نبودند اما همواره از وجود تبعیض ها و بی عدالتی ها و عواملی که آرامش روح و روان آنها را بر هم می زند، گله داشته اند.

وی تاکید کرد: تمامی نظام سلطه یکدست شده اند تا بزعم باطل خود ناکارآمدی نظام اسلامی را در اداره ممکلت نشان دهند، اما این معلمان هستند که می توانند با دفاع از آرمان ها و تلاش و کوشش خود، کارآمدی نظام را به جهانیان اثبات نمایند.

ذوالنوری ادامه داد: برای تحقق این امر، معلمان بایستی به آرمان ها و ظرفیت ها باور قلبی داشته باشند تا بتوانند به درستی، به رسالت خویش در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش، نوعی سرمایه گذاری ثمرده است، گفت: ریشه همه خوبی ها و بدی ها و مشکلات جامعه را می توان در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش جستجو کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از ناهنجاری و بداخلاقی های جامعه از آموزش و پرورش نشات می گیرد همانگونه که وجود جلوه های فاخر ایثار و شهادت و مقاومت و فداکاری در جامعه نیز ریشه در مدرسه و کلاس و معلم دارد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ارکان آموزش گفت: محیط فیزیکی و فضای تعاملی و آموزشی بین عوامل و دانش آموزان از جمله شرایط بهبود آموزش است و این معلم است که می تواند با هنر و مهارت خود، نقایص و مشکلات موجود را جبران، برطرف یا تسهیل نماید.

ذوالنوری تصریح کرد: گاهی رفتار معلم موجب تغییر در یک نسل می شود.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های خیرین مدرسه ساز گفت: اگر خیرین به کمک دولت نیامده بودند، دانش آموزان ما الان بایستی در مدارس سه شیفته تحصیل می کردند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار