رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش البرز:

طرح مدرسه کانون تربیتی محله به عنوان یک کانون تربیتی در مدارس است

کرج (پانا)- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح مدرسه، کانون تربیت محله در مدارس استان البرزخبرداد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه کانون تربیتی محله به عنوان یک کانون تربیتی در مدارس است

اسماعیل یاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز در نشست کارشناس مسئولان انجمن اولیا و مربیان نواحی و شهرستان های آموزش و پرورش استان البرز، گفت: این طرح، مدرسه را به عنوان یک کانون نقش آفرین در محله معرفی می کند، که موجبات ارتقای سطح فرهنگ جامعه را به دنبال خواهد داشت.

یاری افزود: در این طرح مدرسه علاوه بر عملکردهای آموزشی، به عنوان یک کانون تربیتی عمل نموده و قابلیت تعامل با محله در افزایش بهره‌وری، امکانات، فضاها و انجام فعالیت‌های متنوع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... برای مردم محل و اولیای دانش آموزان را در بردارد.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه یکی از اجزای هر محله محسوب می‌شود و تعلیم و تربیت وظیفه ذاتی آن است، در همین راستا صلاحیت و قابلیت این کار بر عهده مدرسه گذاشته شده است و انتظار می‌رود موقعیت‌های یادگیری دانش آموزان از مدرسه به محله گسترش پیدا کرده و به زندگی واقعی پیوند بخورد.

یاری در ادامه این نشست بر لزوم آگاه سازی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها از طریق برگزاری جلسات آموزش خانواده تاکید نموده و اظهارکرد: نکته‌ای که می‌بایست در آموزش والدین مورد توجه قرار گیرد، نیازهای آموزشی آنان است؛ چرا که با توجه به پیشرفت جامعه، این موضوعات بسیار زیاد و متنوع هستند.

گفتنی است نظارت بر فرآیند عملکرد پیمانکاران و رانندگان سرویس دانش آموزی و تمهید مقدمات برگزاری جشنواره تجارب برتر از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار