مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

مدرسه در نگاه سند تحول بنیادین کانون تربیتی محله است

بجنورد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست هم‌اندیشی اوقات فراغت گفت یکی از موضوعات مهمی که باید در دستور کار آموزش و پرورش به رشد همه جانبه دانش‌آموزان قرار بگیرد بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه در نگاه سند تحول بنیادین کانون تربیتی محله است

ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به اهمیّت اوقات فراغت دانش آموزان تأکید و تصریح کرد: مدارسی که ظرفیت برگزاری کلاس های اوقات فراغت دارند شناسایی شوند و تمام امکانات برای آموزش و رشد همه جانبه اجتماعی دانش آموزان فراهم شود.

رئیس ستاد اوقات فراغت استان افزود: علاوه بر توجه به پایگاههای اوقات فراغت، حتماً به موضوع عفاف و حجاب دانش آموزان توجه شود و زمان ثبت نام دانش آموزان به این موضوع مهم تأکید شود.

حجت الاسلام عبدالرضا قوی بنیه با روایتی از پیامبر (ص) بازگو کرد و گفت: دو نعمت هستند که انسان ها نسبت به آن جاهل اند یکی صحت و سلامتی و دومی فراغت»، اگر غافل شوید و برنامه ریزی نداشته باشید، چوب آن را در عصر و زمان خود خواهید خورد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه جواد الائمه خراسان شمالی در ادامه گفت: انسان باید اوقات فراغت خود را به 4 قسم تقسیم کند: اولین قسم تفریحات سالم است که امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: بهترین تفریح کار است اگر در اوقات فراغت کاری که فرد علاقمند باشد برایش فراهم باشد، در این کار تفریحی، لذتی می برد که از خود نمی برد.

وی با اشاره به مهارت آموزی به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: با مهارت آموزی افتخارات زیادی بدست می آید و متولّی مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای است تا با آموزش ثمر بخش هم کار و هم تفریح را در دانش آموزان تثبیت کند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این نشست بیان کرد: دغدغه ما در پایگاه اوقات فراغت که خیلی مهم است و رهبر جلیل القدر از آموزش و پرورش بعنوان یکی از پایگاه های اوقات فراغت نام بردند و فرمودند:« امروز دغدغه اصلی مسئولین نظام تعلیم و تربیت باید هر چه بهتر برگزار شدن اوقات فراغت دانش آموزان باشد»، این سخن محوری حضرت آقا، همه محافل فرهنگی، سازمانها، نهادها و ادارات را گرد هم آورده تا از ابتدای تیر ماه به صورت رسمی، پایگاههای اوقات فراغت از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء بدهیم.

محمد عقیقی در ادامه افزود: دبیرخانه اوقات فراغت امسال به آموزش و پرورش سپرده شده و این موضوع یکی از آمال و آرزوهای مسئولین آموزش و پرورش بوده است و همچنین طول عمر پایگاه اوقات فراغت بسیار محدود است وهفت هفته مفید داریم، با افتتاحیه و اختتامیه باید هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام بگیرد.

عقیقی با تأکید بر تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد: طبق سخن ماندگار شهید رجایی که گفتند: « مدرسه تعطیل می شود ولکن تربیت تعطیل نمیشود»،از این سخن ماندگار ما با شعار "تربیت بدون توقف" را اجرا می کنیم و بعد از امتحانات دانش آموزان شروع به فعالیت کنیم.

وی به نقش دبیرخانه ستاد اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: با تشکیل سه جلسه محوری، با محوریت فعال سازی پایگاههای اوقات فراغت آنالیز و آسیب شناسی پایگاه های سال گذشته تشکیل دادیم و با مصوبه هایی که در جلسات تصویب شد، حجت الاسلام نوری نماینده ولایت فقیه به همه نهاد ها و سازمانها ادارات اعلام کردند آموزش و پرورش قرار گاه دبیرخانه همه سازمانها و نهادهاست و همه سازمانها و نهادها و ادارات چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ منابع و امکانات به ستاد اوقات فراغت که در معاونت پرورشی مستقر است همیاری کنند.

محمد عقیقی تصریح کرد: آموزش و پرورش وظیفه دارد به تمامی2 هزار و 100 مدرسه ابلاغ کند تا ثبت نام اوقات فراغت را شروع کنند و هر مدرسه که به کمیّت حداقلی برسد، فعالیت پایگاه را شروع کند ونقش مدیران در سال گذشته مختار بودند که پایگاه اوقات فراغت را مدیریت کنند، اما امسال الزام است تا این موضوع اجرایی شود.

نایب ریئس ستاد استانی اوقات فراغت طرح 7در 7 را معرفی کردند و بیان کردند: در این هفت هفته، هر هفته یک پایگاه، یک برنامه با محوریت دستورالعمل اجرایی می کند و ایام محرم، عید قربان، عید غدیر، هفتم تیر ماه سالروز شهادت حضرت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه ملی شهدای مدافع حرم 19 تیرماه و ... این برنامه به صورت کار فرهنگی به پیاده روی اربعین ختم می شود و با کلاس های پربار اوقات فراغت و حضور در اربعین حسینی حضور با شکوهی داشته باشند.

امید ایزانلو دبیر اجرایی ستاد اوقات فراغت استان اظهار کرد: تمامی پایگاه ها ازجمله پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز قابلیت ثبت در سامانه نورینو دارند تا رشته های مورد نظر را در سامانه نورینو ثبت کنند.

ایزانلودر ادامه بیان کرد: پایگاه های اوقات فراغت در کنار برگزاری کلاس های مختلف به رویکرد موضوعی در اجرای ویژه برنامه ها نیز فعالیت خواهند داشت و در مناسبت های خاص تابستان رویدادهای متناسبی اجرا می گردد.

شایان ذکر است از نمایندگان ادارات مختلف ازجمله سازمان فنی و حرفه ای و کانون پرورش فکری کودکان و سازمان تبلیغات و کانون مساجد خراسان شمالی و ادارات زیر نظر اداره پرورشی حضور داشتند و اعلام همکاری نمودند.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار