در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان کنگاور عنوان شد:

طرح مدرسه، کانون تربیتی محله فرصت ارزشمندی برای مدیران مدارس ایجاد می‌کند

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد طرح مدرسه، کانون تربیتی محله فرصت ارزشمندی برای مدیران مدارس ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه، کانون تربیتی محله فرصت ارزشمندی برای مدیران مدارس ایجاد می‌کند

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان کنگاور که پیش از ظهر امروز (28 شهریورماه جاری) در سالن جلسات برگزار شد، گفت: اجرای طرح مدرسه کانون تربیتی محله فرصت ارزشمندی برای مدیران مدارس ایجاد می‌کند تا با تعامل سازنده، کارآمد و اثربخش با دستگاه‌های اجرایی مستقر در محدوده مدرسه از ظرفیت‌های این دستگاه‌ها برای عمق بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان استفاده کنند.

محمدی اظهار کرد: هدف اصلی این طرح، تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله است. چون وقتی مدارس به کانون تربیتی محله تبدیل شوند، دیگر کارکرد مدارس یک کارکرد کلاسیک و صرفا آموزشی نیست، زیرا مدرسه به یک نهاد تربیت اجتماعی تبدیل می‌شود که خروجی چنین مدارسی داشتن یک شهروند نمونه خواهد بود.

وی افزود: از اهداف دیگر این طرح، کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه، ارتباط بین یادگیری‌های مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت فرهنگی و تربیتی محله و افزایش مشارکت و عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس است.

محمدی به اهمیت نماز در مدارس تاکید‌کرد و گفت: مدیران مدارس نسبت به ایجاد شرایط حضور حداکثری دانش‌آموزان و معلمان در نمازخانه‌های مدارس اقدام کنند و معلمان باید مهارت‌های زندگی و آموزه‌های دینی را سرلوحه مباحث آموزشی دانش‌آموزان قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه این نشست عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین مهم‌ترین برنامه نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است و پرداختن به مسائل فرهنگی دانش‌آموزان، امروز کار جهادی می‌خواهد و معلمان ایثارگر برای بازسازی فرهنگی و تربیت کودکان به میدان بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار