امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

قرآن، دفترچه راهنمای زندگانی انسان است

بهارستان یک (پانا) - امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان در آیین افتتاحیه برنامه نور چشم، قرآن را دفترچه راهنما انسان در طول زندگانی خویش دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، دفترچه راهنمای زندگانی انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان در آیین افتتاحیه برنامه نور چشم تشریح کرد: قرآن دفترچه راهنمای انسان در زندگانی او است، ما انسان‌ها در طول حیات خود مستلزم یادگیری قرآن و نحوه زندگی اهل بیت خداوند هستیم و تنها با کمک این دو مورد به سعادت، خوشبختی در این دنیا و آخرت خواهیم رسید.

موسوی در ادامه با اشاره به آفرینش انسان و وظایف او تاکید کرد: خداوند همراه انسان، قرآن را نازل کرد و در کنار قرآن اهل بیت و پیامبران را فرستاد تا اعمال نیک، افکار پسندیده و وظایف گفته شده در کتاب آسمانی را برای ما روشن کنند و به درستی آن را مورد استفاده قرار دهیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به اولین حکم قرآن اذعان کرد: نماز اولین حکم قرآن است، رابطه نماز با سایر اعمال انسان مانند رابطه مغز با اعضای بدن است. اگر مغز نباشد، زندگی انسان بیهوده خواهد بود؛ همچنین اگر نماز نباشد اعمال انسان پوچ خواهد بود و به طور کامل به سعادت و خوشبختی دست نخواهد یافت.

امام جمعه بخش گلستان در خصوص نماز اول وقت جماعت و پاداش آن اشاره کرد: نماز اول وقت دارای پاداش و آرامش بسیار بالایی است؛ اما نماز اول وقت به صورت جماعت پاداشی دارد که هیچ ملائکه‌ای قادر به نوشتن پاداش آن نیسنمد. نماز جماعت برکت زندگی را مورد نوازش قرار می‌دهند و همواره آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورند‌.

وی در ادامه ضمن اشاره به فواید نماز جماعت بیان کرد: در مورد فلسفه اهمیت نماز اول وقت و آثار و فواید آن می‌توان به مواردی همچون عادت دادن شخص به نظم، وجود نشاط، زمینه‌سازی جهت برگزاری نماز جماعت و اُنس و اُلفت و اتحاد بیشتر مسلمانان اشاره کرد.

موسوی در پایان این مراسم به دختران ایرانی توصیه کرد: تمام دنیا حیرت‌زده دختران ایرانی هستند، دشمنان ما از دختران ایرانی هراس دارند زیرا دختران ما در مقابل افکار شوم دشمنان می‌ایستند و به دنبال حق هستند؛ بنده نیز از شما دانش‌آموزان و دختران درخواست می‌کنم همواره در زندگی خود تلاش کنید تا بتوانید در مقابل ظالمان بایستید و باعث پیشرفت کشور خود شوید.

خبرنگار دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار