فرماندار شهرستان‌بهارستان:

پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل یک مأموریت همیشگی است

بهارستان یک(پانا) - فرماندار شهرستان‌بهارستان در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه پدافند غیرعامل شهری، پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل را یک مأموریت همیشگی دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل یک مأموریت همیشگی است

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مراسم اختتامیه نخستین مسابقه پدافند غیرعامل شهری با محوریت مدیریت شهری در شهرستان‌ بهارستان با حضور عبدالله نوحی فرماندار بهارستان، آرش قندچی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی، امام‌جمعه بخش گلستان و جمعی از کارکنان شهرداری در سالن اجتماعات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان برگزار شد.

عبدالله نوحی فرماندار بهارستان در این همایش که با اهتمام مدیریت شهری گلستان برگزار شده بود، گفت: کشور ما همواره در طول تاریخ در معرض تهدید دشمنان قرار داشته و اکنون نیز بیش از گذشته مورد توجه بیشتر آنهاست و باید با اجرای پدافند غیرعامل و کسب آمادگی های لازم، آسیب‌ها در حوزه هایی مثل تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی را کاهش بدهیم که این امر با فرهنگ سازی و آموزش جهت مقابله با تهدیدات نوین میسر می‌شود.

عبداله نوحی افزود: پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل یک مأموریت همیشگی است که باید به آن توجه ویژه ای شود و سرمایه‌گذاری در این راستا نوعی آسایش و آرامش را برای مردم و مسئولین یک جامعه به ارمغان می‌آورد؛ در تعریف پدافند غیرعامل ساده‌ترین تعریف یعنی دفاع بدون سلاح و حفاظت از دارایی‌ها بدون به کارگیری سلاح است و به تعبیر مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد.

وی ادامه داد: شناخت نقاط ضعف و قوت‌ و شناسایی تهدیدات در حوزه کاری و برنامه ریزی مدون برای به حداقل رساندن نقاط آسیب پذیر، مهمترین برنامه پدافند غیرعامل است و در صورت اهتمام به طراحی پیوست پدافند غیرعامل در انجام پروژه ها، قطعا هزینه های مرحله ی بهره برداری و نگهداری به حداقل خواهد رسید.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه از شهرداری‌های شهرستان انتظار داریم در طراحی و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهری، نقش پدافند غیرعامل را به صورت ویژه در برنامه کاری خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با رعایت اصول پدافند غیرعامل ضریب امنیتی تأسیسات را در مواجهه با هرگونه بحران احتمالی افزایش دهند.

نوحی یادآور شد: انجام مانورها و برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی توسط ادارات و دستگاه های اجرایی برای کسب آمادگی بیشتر ضروری است و با توجه به اینکه امور اداری و گردش اطلاعات از طریق شبکه انجام می شود و ادارات به سمت پیاده سازی دولت الکترونیک حرکت می کنند، لازم است بررسی سطح امنیت شبکه و انجام تست نفوذ شبکه بطور مستمر صورت پذیرد.

وی در ادامه تهیه طرح مطالعاتی در زمینه مصون‌سازی ساختمان‌های مهم در شهرستان و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل توسط شورای پدافند غیرعامل شهرستان را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهارستان در پایان صحبت‌های خود به لزوم امیدآفرینی در بین مردم و ایجاد شور و نشاط در جامعه اشاره کرد که باید با تلاش شبانه روزی، جهادی و انقلابی این مسئله حاصل آید.

در پایان این نشست، آرش قندچی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های فرماندار بهارستان در پیشرفت اهداف، برنامه‌ها و نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل و هماهنگی در برگزاری برنامه‌ها، رزمایش‌ها و همایش‌های پدافند غیرعامل قدردانی کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار