مسئول بسیج دانش‌آموزی استان تهران:

چفیه‌های بردوش بسیجیان‌، به عنوان یادگاری هایی از جانب شهیدان و دوران دفاع مقدس هستند‌

بهارستان یک(پانا)- مسئول بسیج دانش آموزی استان تهران، در آیین راه اندازی و فعال‌ سازی پایگاه های بسیج در مدارس غیردولتی منتخب در سراسر کشور، چفیه های بردوش بسیجیان را،  یادگاری هایی از جانب شهیدان و دوران دفاع مقدس، برای آنها دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۸۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
چفیه‌های بردوش بسیجیان‌، به عنوان یادگاری هایی از جانب شهیدان و دوران دفاع مقدس هستند‌

آیین راه اندازی و فعال سازی ۱۳۵۸ پایگاه بسیج در ۱۳۵۸ مدرسه غیردولتی منتخب در سراسر کشور با عنوان رویداد ملی چفیه های بهشتی با حضور ‌سرهنگ روح‌الله عرب مسئول بسیج دانش آموزی استان تهران در ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

سرهنگ روح‌الله عرب مسئول بسیج دانش آموزی استان تهران در سخنان خود به ارزش و اهمیت چفیه های بردوش بسیجیان اشاره کرد و گفت: این چفیه ها به عنوان یک نماد برای بسیجیان به شمار می‌رود؛ این چفیه به عنوان یک ارزش و مکتب و مهم تر از همه، یادگاری از دفاع مقدس برای تمام بسیجیان است.

او در ادامه از نقش‌های ارزشمند چفیه در دوران دفاع مقدس نام برد: شهیدان در دوران دفاع مقدس، چفیه را همراهی جدانشدنی در کنار خود داشتند؛ آنها حتی از آن، به عنوان سفره ای برای خوردن و آشامیدن، درمانی برای محل آسیب دیده و حتی سجاده ای برای عبادت استفاده می‌کردند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان تهران، در طی سخنان خود از تحول نگرش نسبت به تفکر بسیجی در گذر زمان توضیح داد: تفکر بسیج امروزه تنها در ارتباط با دفاع مقدس نمی‌باشد بلکه تفکر بسیجی، تفکری است که از صدر اسلام ریشه گرفته و ریشه در تاریخ اسلام دارد. امروزه دشمن، تفکر بسیجی را مورد هدف قرار داده است و قصد ایجاد رخنه در ویژگی های این تفکر، مانند ایثار، استقامت، ازخودگذشتگی در مقابل ظلم و استکبار را دارد؛ همچنین در طول تاریخ، این حقیقت اثبات شده است که قدرت ما زوال و ضعف دشمن، و حیات ما ممات دشمن را در بر دارد.

روح‌الله عرب، در پایان در ارتباط با این تفکر، خاطر‌نشان کرد: از نمونه های بارز تفکر بسیجی امیرالمؤمنین هستند که از زمان ایشان تا کنون این تفکر دامنه پیداکرده و گستره شده تا به تفکر ایثار، استقامت، ازخودگذشتگی و شهادت طلبی شهدای کربلا و دفاع مقدس تبدیل شده است؛ آنها همچنین این تفکر را، با الگو قرار دادن شهدای کربلا وسعت بخشیدند؛ همچنین تفکر روحیه ی بسیجی، به عنوان یک ملاک شاخص، ستونی پایدار و مستحکم و سنگری قوی در مقابل دشمن به شمار می‌رود.

خبرنگار دانش‌آموز: ملیکا سرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار