فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

راهیان نور روح و کالبد دفاع مقدس را ‌به خانه، مسجد و مدرسه منتقل کنند

تهران (پانا) - فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه جبهه‌ها مقدس هستند، تاکید کرد که روح و کالبد و تقدس جبهه‌ها توسط دانش‌آموزانی که به راهیان نور می‌روند باید به مدرسه، مسجد، منزل، بازار و جامعه منتقل شود.

کد مطلب: ۱۴۱۷۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور روح و کالبد دفاع مقدس را ‌به خانه، مسجد و مدرسه منتقل کنند

‌سردار احمد ذوالقدر در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و بزرگداشت روز بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهید محمدحسین فهمیده اظهار کرد: ارزش هر کدام از ۳۶ هزار شهید که از اقشار مختلف هستند به اندازه یک کره زمین است. به اندازه بشریت و تمام هستی که خداوند آفرید باید قدردان شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخش کوچکی از این جوانان بودند، عاشورا و اسارت اهل بیت(ع) امکان نداشت. چنان‌چه این شهدا پیشتازان مقاومت و جبهه مدافعان حرم بودند و ان‌شاءالله این جمع، پیشتازان آزادی قدس شریف خواهند بود.

سردار ذوالقدر با اشاره به فرمایش امام راحل که شهید فهمیده را به‌عنوان رهبر تعبیر کردند، افزود: جسم شهید‌فهمیده ۱۳ ساله بود اما اندیشه‌اش ۱۴۰۰ ساله؛ اندیشه، شجاعت و فداکاری او کاری را انجام‌ می‌دهد که مدال افتخار رهبری را به سینه خود می‌نشاند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: امروز صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنید، تولید ایده و افکار جوانان را گرفته و با بزرگترین قدرت نظامی جهان مقابله می‌کنند. آن‌ها آموزش‌دیده مکتب امام‌خمینی هستند. همانطور که امام راحل فرمودند ما در دفاع مقدس، انقلاب‌مان را صادر کردیم.

وی اظهار کرد: راهیان نور، یک مشت از خروار فداکاری‌ها و شجاعت‌های شهدای دفاع مقدس است. همه جای زمین یکسان است اما وقتی جایی، مسجد می‌شود، مقدس می‌شود.‌ جبهه‌های ما مقدس هستند و هرگونه ناپاکی وارد آن‌ می‌شد، پاک و مقدس می‌شد.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه بعضی از شهدای ما که به‌عنوان گمنام در دست مبارک مردم تشییع می‌شود،‌ پرچم روی تابوت او مقدس است، خاطرنشان کرد: این نشان از تقدس آن است چون از خاک جبهه آمده است.

وی افزود: پدر و مادر، خواهر، برادر و همسر‌ان شهدا نیز شهید هستند چون شهدا بک بار شهید شدند اما این‌ها هر روز شهید می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: روحی که خداوند به جبهه‌های دفاع مقدس داده با حضور در آن مناطق به چشم‌ها‌ منتقل می‌شود که قدر این نعمت را باید دانست.

وی خطاب به دانش‌آموزانی که به اردوی راهیان نور اعزام‌ می‌شوند، افزود: روح و کالبد دفاع مقدس باید به خانه، مسجد، بازار و مدرسه ‌بیاید که اگر بیاید شما ماموریت را انجام داده‌اید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار