مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور آغاز شد؛

صحرایی: باید بیش از پیش به مدرسه توجه کرد

‌هاشمی: به‌زودی دو سند مهم ورزشی درباره آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان رونمایی خواهد شد

تهران (پانا) - آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور و رونمایی از طرح صد در صد (صد مسابقه در صد روز) صبح امروز با حضور وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی: باید بیش از پیش به مدرسه توجه کرد

این آیین با حضور رضامراد صحرایی و کیومرث هاشمی در مدرسه پسرانه شهیددستغیب و همزمان در بیش از 100 هزار مدرسه سراسر کشور برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در ‌این برنامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌‌هایی در خصوص سه موضوع تحصیل، تذهیب و ورزش داشته‌اند، گفت: انجام این سه کار موجب عاقبت به‌خیری هر فردی خواهد شد و حال وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش دست به دست هم داده‌اند تا شما دانش‌آموزان در این سه کار موفق باشید.

رضامراد صحرایی افزود: در آموزش و پرورش و براساس سند تحول بنیادین، ۶ نوع تربیت دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها تربیت بدنی و ورزش است، حوزه‌ای که بسیار مهم و حیاتی است.

وزیر آموزش و پرورش یاد‌آور شد: اگر‌ می‌خواهیم ایران‌مان قوی شود، باید مدرسه‌ها قوی شوند و هنگامی که مدارس قوی شوند، تمامی مسائل جامعه درست خواهد شد. در نتیجه بیش از پیش باید به مدرسه توجه کرد.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره وجود بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور اظهار کرد: ۱۶.۵ میلیون فقط یک عدد نیست، بلکه یعنی استعداد، استعدادهایی که ایران قوی را بسازند.

محور اصلی برنامه‌های وزارت ورزش‌ روی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی متمرکز است

کیومرث هاشمی افزود: در حال حاضر محور اصلی برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان روی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی متمرکز است و اعتقاد قلبی و راسخ داریم که هرچه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش بیشتر شود، در همه ابعاد ورزش موفق خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته هرچه قهرمان داشتیم از درون مدرسه رشد می‌کردند، ان‌شالله با فعالیت‌های مشترک و برگزاری برنامه‌ها و مسابقات دانش‌آموزی مجددا این امر مسیر خواهد بود.

فدراسیون ورزش دانش‌آموزی پشتیبان 54 فدراسیون ورزشی کشور

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تاکید کرد: این فدراسیون می‌تواند نقش پشتیبان را برای ۵۴ فدراسیون ورزشی کشور ایفا و قهرمانان خوبی را‌ به جامعه ورزش معرفی کند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین طی دو ماه آینده در شورای عالی ورزش کشور، از دو سند با حضور ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد که محور اصلی آن‌ها آموزش و پرورش و ورزش دانش‌آموزان است. ان‌شالله براساس این دو سند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار