وزیر آموزش و پرورش:

فدارسیون ورزش دانش‌آموزی زمینه معرفی آینده‌داران ورزش کشور را فراهم می‌کند

وزارت آموزش و پرورش از طریق دو دانشگاه تربیت معلم و  تربیت دبیر ‌به‌دنبال تربیت نیروی متخصص تربیت‌بدنی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش فدارسیون ورزش دانش‌آموزی در شناسایی استعدادها گفت این فدارسیون همانند نخ تسبیح باقی فدراسیون‌ها است، چرا که استعدادها را شناسایی و زمینه‌های معرفی آینده‌دارن ورزش کشور را نیز فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۱۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فدارسیون ورزش دانش‌آموزی زمینه معرفی آینده‌داران ورزش کشور را فراهم می‌کند

رضامراد صحرایی در حاشیه آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره نحوه جذب قهرمانان و نام‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس آن‌چه در آیین‌نامه‌ها و ضوابط پیش‌بینی شده است، از جذب و استخدام این عزیزان استقبال می‌کنیم و پذیرای حضور چنین ظرفیت‌هایی نیز هستیم. هرچند وزارت آموزش و پرورش از طریق دو دانشگاه تربیت معلم و تربیت دبیر خود نیز به‌دنبال تربیت نیروی متخصص تربیت‌بدنی است، اما جذب استعدادهای حوزه‌های برتر، مخصوصا ورزش نیز در دستور‌کار است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به‌دنبال تحقق راهبرد بازگشت به مدرسه است، گفت: مسیر قوی شدن ایران در هر حوزه‌ای، به‌ویژه حوزه ورزش در مدرسه رقم می‌خورد. طی دو سال اخیر در راستای قوی‌شدن هرچه بیشتر مدارس در حوزه ورزش، طرح شهید‌سلیمانی به اجرا در‌آمد که نزدیک به دو هزار فضای ورزشی در مدرسه‌ها ساخته شد. همچنین طرح شهید طوقانی در جهت اهمیت ورزش باستانی و طرح‌های دیگری که مبتنی بر تربیت است شکل گرفت.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار رویدادهای ورزشی پدر و پسری و مادر و دختری را شاهد بودیم که نقطه عطفی در حوزه ورزش مدارس بود یا به مناسبت آغاز هفته تربیت‌بدنی طرح صد در صد (برگزاری صد رویداد ورزشی در مدارس طی 100 روز) شروع شد.

صحرایی با اشاره به نقش فدارسیون ورزش دانش‌آموزی در شناسایی استعدادها، یادآور شد: این فدارسیون همانند نخ تسبیح باقی فدراسیون‌ها است، چرا که استعدادها را شناسایی و زمینه‌های معرفی آینده‌دارن ورزش کشور را نیز فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: باید براساس استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف، امکانات در مدارس فراهم شود که در همین راستا از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم در این امر ما را یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار